Euro 7 zupełnie zlikwiduje spaliny?

Prace nad normą Euro 7 mkną z prędkością auta elektrycznego. Będzie jeszcze bardziej restrykcyjna niż Euro 6d (Temp). Szkic siódmej, represyjnej normy, póki co, zapełnił 66 stron. Zapisy zakładają zmniejszenie limitu emisji tlenków azotu dla każdego rodzaju silnika. Dla wysokoprężnych od czterech do ośmiu razy, a dla benzynowych o połowę. Z przygotowanego dokumentu wypływa także… Czytaj dalej→

30 milionów

Tyle aut elektrycznych ma jeździć po europejskich drogach do końca 2030 roku. Plany unijnego parlamentu walki ze złą emisją mają także objąć transport drogowy, kolejowy, wodny i powietrzny. W ciągu trzydziestu lat Stary Kontynent ma osiągnąć neutralność klimatyczną. Realizację politycznych założeń ma umożliwić m.in. podwojenie do 2030 roku liczby połączeń szybką koleją, a do 2035… Czytaj dalej→

Jak daleko ?

Zasięg auta elektrycznego na jednym ładowaniu, to jedno z zasadniczych kryteriów podczas wyboru EV. Warto jednak pamiętać, że dane podawane przez producenta są modelowe, a włączenie urządzeń pokładowych, jak klimatyzacja, ogrzewanie, sprzęt audio pochłaniają prąd i pomniejszają zasięg. Podobnie,  jak prędkość – czym szybciej, tym liczba kilometrów maleje i to w zastraszającym tempie. Jak daleko… Czytaj dalej→

Chocholi taniec trwa

Nie kłam, a niczego nie będziesz musiał pamiętać i pamiętaj, co mówisz, ponieważ inni tobie, przypomną. W ogromnym uproszczeniu tak brzmi jedna z elementarnych zasad w komunikacji z klientami. Doskonale pamiętam zapowiedzi, że w okolicach 2025 roku samochody elektryczne będą zdecydowanie tańsze, bardziej dostępne dla wyedukowanych, przygotowanych do dokonania wyboru klientów. Jednym z zasadniczych czynników,… Czytaj dalej→

Rozwój przez rezygnację

Wiele razy już pisałem, jak unijna polityka wpływa na rynek motoryzacyjny. Kolejne niedorzeczne nory emisji, rozłożone w krótkim czasie obowiązywania, powodują, że producenci samochodów, chcąc uniknąć liczonych w miliardach euro kar, zaczynają walczyć o przetrwanie. Na rynek wypuszczają niedopracowane pojazdy elektryczne, zelektryfikowane, a w napędzanych silnikami tradycyjnymi, montują pomniejszone zbiorniki na paliwo i tym samym… Czytaj dalej→

Mirai

Japońskie auto napędzane wodorem doczekało się już drugiej generacji. Właściciele modelu w Polsce póki co, tankują w Berlinie, jednak ma to się zmienić, stacje powstaną w Warszawie i w Gdańsku – w sumie dwie w całym kraju. Wracając do samochodu, producent zawsze płynął pod prąd i wyprzedzał innych, tak było z pionierskim, rozwiązaniem hybrydowym zastosowanym… Czytaj dalej→

Walka o pozycję lidera

Producenci aut elektrycznych cały czas poszukują rozwiązań, które upowszechnią samochody elektryczne, a jednocześnie uchronią koncerny przed karami za niedotrzymywanie coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji uchwalanych przez Parlament Europejski. Producent aut dla „ludu” zdecydowanie przyspieszył prace nad małym, miejskim modelem EV skierowanym do powszechnego odbiorcy. W ramach projektu: „Klein BEV” – małe auto napędzane z akumulatorów,… Czytaj dalej→

Wymuszenie wywołuje sprzeciw, zatem kara stała się metodą

Tak w ogromnym skrócie można przybliżyć obecną politykę Parlamentu Europejskiego zmierzającą do wymuszenia na kierowcach w UE przesiadanie się z samochodów z napędem spalinowym do elektrycznych. Póki, co kolejne restrykcyjne normy otworzyły rynek handlu limitami emisji dwutlenku węgla. Korzysta na tym m.in. firma amerykańska produkująca EV. Z kolei poszczególni, producenci europejscy do kasy będą musieli… Czytaj dalej→