Krok w dobrą stronę

Dwóch gigantów – jeden to producent samochodów a drugi to polski potentat energetyczny, podpisało porozumienie, które z pewnością ucieszy przyszłych właścicieli samochodów elektrycznych. VW Group Polska oraz PGE Nowa Energia – wspólnie postawią 300 punktów do ładowania baterii w EV. Mało tego, energia do ładowania elektryków będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych. Stacje będą ogólnodostępne i… Czytaj dalej→

Nie tylko stacje i dopłaty stanowią u nas problem

Tak bardzo krótko można podsumować polską aktywność na rzecz elektryfikacji motoryzacji. Rozbudowa infrastruktury do ładowania, to jeden problem. Kolejnym są dopłaty do zakupu, ulgi i zwolnienia z opłat za użytkowanie auta elektrycznego. Wszystkie kraje na Świecie poważnie traktujące temat, mają ten etap za sobą albo są w trakcie jego realizacji, tym samym przybliżają się do… Czytaj dalej→

emisja

Póki, co to synonim ekstrawagancji

Dowodzi tego liczba zarejestrowanych aut elektrycznych w Polsce. W sumie jest ich dziesięć tysięcy, a wśród nich samochody w pełni elektryczne, jak np. BMW i3, czy Nissan Leaf, a także auta w dwoma silnikami – tradycyjnym i elektrycznym z możliwością ładowania baterii z gniazdka w garażu. Oczywiście w przeważającej liczbie są plug-in z dwoma napędami. W… Czytaj dalej→

Mądrość przychodzi wówczas, gdy na nic się już nie zdaje

Oby nie dotknęło to naszej rodzimej elektromobilności. Natłok szumu informacyjnego sprawia, że szansa na milion elektryków na polskich drogach jest coraz mniej realna i odjeżdża z coraz większą prędkością. Ostatnie doniesienia, zapowiadają zmniejszenie kwoty dopłaty do zakupu elektryków z deklarowanych 37 000 do 18 750. Jeżeli rzecz stanie się faktem, to dopłaty zostaną zmniejszone zanim weszły w… Czytaj dalej→

Brak pomysłu

W dalszym ciągu nie ma pomysłu, jak nas zachęcić do kupna i eksploatacji pojazdów elektrycznych. Co pomysł to, … no właśnie. Dopłaty na poziomie blisko 40 000 przy zakupie, ale pod warunkiem, że elektryk nie będzie kosztował więcej niż 125 000, a to bardzo mocno ogranicza wybór i zawęża go do sympatycznych autek miejskich. Teraz… Czytaj dalej→

Ostatnie kilometry dostaw z zerową emisją

W Europie zachodniej systematycznie rośnie liczba firm, które ostatnie kilometry dostaw realizuje korzystając z aut z napędem elektrycznym, czyli zerową emisją CO2, co przekłada się na poprawę jakości powietrza w centrach miast. Auta dostawcze z napędem tradycyjnym są odpowiedzialne za około 30% emisji gazów cieplarnianych. W związku z tym, w miastach Europy zachodniej coraz częściej,… Czytaj dalej→

Podwójny zysk dla TESLI

Dzisiaj większość światowych producentów samochodów w swoim port folio może się pochwalić modelami z napędem hybrydowym bądź całkowicie elektrycznym. W Europie taka potrzeba wynika m.in. z restrykcyjnych norm CO2 narzuconych na producentów aut przez polityków PE. Jeżeli fabryka wytwarzająca samochody nie będzie mogła zbilansować złej emisji będzie musiała zapłacić milionowe kary za jej przekroczenie. W… Czytaj dalej→

Elektryczny huragan z Zwickau

Tak można przybliżyć, plany niemieckiego producenta samochodów elektrycznych. Już dzisiaj wiadomo, że po spektakularnym otwarciu przez kanclerz Angele Merkel, kolejnych hal do montażu modeli ID., ruszyła lawinowo produkcja elektrycznych Volkswagen’ów. Wcześniejsze zapowiedzi o dostarczeniu na rynek miliona egzemplarzy w pełni elektrycznych VW do połowy dekady już są nieaktualne. Czas został skrócony o dwa lata. Świadczy,… Czytaj dalej→

Scroll Up