Elektryczne triki

Zima podobnie, jak jazda autostradą nie sprzyja wydajności akumulatorów wysokonapięciowych, stosowanych w samochodach elektrycznych. W obu przypadkach prąd z baterii znika w mgnieniu oka i wydatnie skraca dystans, który może pokonać auto na prąd. Są jednak triki, które łagodzą niedogodności wynikające ze zwiększonego poboru mocy płynącej z akumulatorów. Warto pamiętać, że energia zmagazynowana w baterii… Czytaj dalej→

Rzeczywistość

Kryzys energetyczny, ekonomiczny i rosnące ceny surowców niezbędnych do produkcji samochodów, zbiegły się z popularyzacją motoryzacji napędzanej prądem. Chociaż stwierdzenie „popularyzacja” jest w opisywanym przypadku poważnym nadużyciem, a wręcz manipulacją werbalną – pisząc prawdę, to z politycznym dyktatem. Mamy, zatem kryzys, wojnę, a na to wszystko nałożyły się zakazy i nakazy, narzucające pokochanie samochodów elektrycznych… Czytaj dalej→

żarówka

Zwykła żarówka

Dyrektywa PE, przyjęta w połowie lutego br., sankcjonująca zakaz rejestrowania samochodów z napędem innym niż elektryczny po 2035 roku, wywołała mnóstwo emocji. Spadła lawina komentarzy, często bardzo skrajnych. Niewątpliwie warto przy tej okazji przypomnieć inną rewolucję techniczną, której doświadczyliśmy, a mianowicie przejście od żarówek żarowych do LED. Zapewne wielu czytających zadaje sobie teraz pytanie, o… Czytaj dalej→

stacje

Dzisiaj czujność to podstawa

Pogodowi wróżbici zapowiadają spadek temperatury poniżej zera, co w styczniu raczej nie zaskakuje. Jednak konsekwencją wskazań przez termometry wartości ujemnych jest obniżenie wydajności akumulatorów, zarówno w samochodach elektrycznych, jak również na sok z dinozaura. W obu przypadkach, szczególnie w nowych modelach, przypadłość może urastać do poważnego problemu, ponieważ bez prądu, współczesne auta nie działają bądź… Czytaj dalej→

Pewna Grupa

do zakończenia trwającej dekady chce zainwestować 140 mld złotych w rozwiązania, które zmniejszą emisję CO2 o 20% w sektorze paliw i o 33% na MWh w obszarze energetyki. Koncern, wolumen stacji prądu zmiennego (AC) małej mocy chce rozszerzyć o stacje prądu stałego (DC), ładujące samochody elektryczne ze zwiększoną mocą. Warto dodać, że obecnie w naszym… Czytaj dalej→

Ciemno wszędzie, co to będzie?

Temat swoim początkiem sięga roku około 2012. Wówczas na rynkach motoryzacyjnych zaczęły się pojawiać ogólnodostępne samochody elektryczne. Zasięgi zbliżały się do 200 kilometrów na jednym ładowaniu. Stanowiły jednak nowinkę techniczną i zapowiedź kierunków w ewolucji napędów w pojazdach do przewozu osób i towarów. Wraz z pojawieniem się elektryków zaczęła powstawać tzw. „infrastruktura do ładowania”. Już… Czytaj dalej→

Proste oszczędzanie

Czas jest niełatwy i jeżeli wierzyć przekazom medialnym przed nami jeszcze trudniejszy. Radością nie napawa brak informacji na jak długo pozostaną z nami, ekonomiczne mroki współczesnej Europy. W jednym z przemówień Emmanuel Macron wyraził obawy, że Europa dobrobytu się skończyła, a zaczęła, wyrzeczeń i oszczędności. Dodatkowo najtęższe głowy świata, nie są w stanie przybliżyć czasu… Czytaj dalej→

Naprawa od 60 do 150 tys. złotych

Od ponad dekady najdroższym elementem montowanym w samochodach elektrycznych są baterie. Ponadto, w dalszym ciągu najpopularniejszymi akumulatorami są ogniwa litowo-jonowe, czyli podobne do wykorzystywanych w smartfonach, tabletach, czy laptopach. Dzięki temu użytkownicy doskonale wiedzą, że wraz z upływem czasu i częstością ładowania, pojemność baterii się zmniejsza i w końcu zachodzi konieczność wymiany na nową lub… Czytaj dalej→