Połączymy się?

Trudno dzisiaj znaleźć producenta w branży motoryzacyjnej, który by nie rozwijał samochodowej, elektroniki pokładowej. Dzisiaj w autach mamy 100 mln linii kodu, w samolocie pasażerskim około 15 milionów. Eksperci, szacują, że do końca dekady pojazdy będą uzbrojone w blisko 300 mln linii kodu. Zaczną się komunikować między sobą i z infrastrukturą drogową – znakami, sygnalizatorami…. Czytaj dalej→

Kasy już brak

Wystarczyła zaledwie na dwa tygodnie. 07 stycznia Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej ogłosił nabór wniosków do programu: „Plus wsparcie infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych i infrastruktury do tankowania wodoru”, a 21 stycznia środków już zabrakło. Dedykowane 315 milinów złotych, fundusz wyczerpał na dopłaty do ładowarek prądu stałego o mocy co najmniej 150 kW…. Czytaj dalej→

Nie w tym kierunku

Bez dedykowanej aplikacji na smartfonie nie pojedziesz, to jedno z doświadczeń kierowców samochodów elektrycznych, którzy korzystają z tzw. publicznych stacji ładowania. Nie ma apki – nie ma ładowania. Do tego bardzo często operator sieci wymaga podpiętej, przedpłaconej karty płatniczej, a bywają tacy, którzy oczekują adresu e-mail, marki i modelu samochodu wraz z numerem rejestracyjnym. Uciążliwość… Czytaj dalej→

26 kilometrów dziennie

Tyle każdego dnia pokonuje swoim autem statystyczny Europejczyk. To uśredniony dystans pomiędzy miejscem zamieszkania a pracą. Z badań także wynika, że 75% rocznych przebiegów samochodów osobowych nie przekracza 100 kilometrów. Eksploatacja pojazdów spalinowych na tak krótkich dystansach w aglomeracjach miejskich jest nie tylko nieuzasadniona ekonomicznie, ale przede wszystkim szkodliwa dla środowiska naturalnego. Alternatywę stanowią auta… Czytaj dalej→

Przykry temat

Samochody elektryczne podczas zakupu do tanich nie należą, chyba, że mieszka się w Norwegii. Wówczas suma oferowanych przez rząd benefitów, wynikająca z decyzji o zakupie elektryka jest tak duża, że w przeliczeniu na złotówki można zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych w porównaniu do spalinowca. Niestety nieco gorzej od zakupu rysują się ceny naprawy auta na baterie…. Czytaj dalej→

620 KM i 566 kilometrów zasięgu

Tak zapowiada się premiera iX M60 w Las Vegas na targach CES 2022. Model cywilny jest bezkompromisowy, niczego nie udaje – stanowi skrojoną na miarę potrzeb i oczekiwań „Radość z jazdy” i to każdego dnia. Nie jest tani, ale leczenie zdruzgotanego otaczającą rzeczywistością stanu ducha i umysłu do tanich też nie należy, no chyba, że… Czytaj dalej→

Mniej niż za Golfa

Takie rzeczy to tylko w Norwegii – nomen omen, dzięki bogatym złożom ropy naftowej. Dzięki wspomnianym, mieszkańcy w tym surowym klimacie mogą sobie pozwolić na zakup aut elektrycznych na niespotykaną w innych krajach skalę. Poziom dopłat i zwolnień m.in. podatkowych za zakup elektryka przy jednocześnie bardzo wysokich opłatach za posiadanie auta spalinowego, już dawno sprawiły,… Czytaj dalej→

Papierowy zegar

Pomysł wśród właścicieli samochodów elektrycznych robi furorę, szczególnie w czasie korzystania z ładowarki publicznej. Idea jest banalnie prosta. Kierowca EV podjeżdża do stacji i podłącza elektromobil do ładowania. W chwili rozpoczęcia uzupełniania prądu w bateriach, wyświetlacz w aucie pokazuje szacunkowy czas zakończenia procesu. Korzystający ze stacji ustawia godzinę końca ładowania na papierowym zegarze i udostępnia,… Czytaj dalej→