Jednak można

Katowice są pierwszym miastem, które zrealizowało zapisy Ustawy o elektromobilności w zakresie liczby ładowarek przypadającej na liczbę mieszkańców. W mieście jest obecnie 115 punktów do ładowania aut z wtyczką, czyli w pełni elektrycznych oraz plug-in. Operatorem blisko 90 punktów jest Tauron. Wśród nich są zarówno stacje ładowania prądem stałym – pięć, jak i zmiennym –… Czytaj dalej→

Paskudna sprawa

Zwiększanie pojemności baterii w EV, a tym samym zwiększanie zasięgów elektryków, koszty produkcji baterii i wiele innych czynników miało wpływać na sukcesywne spadanie ich cen. Jednak po upływie około 8 lat od pojawienia się aut elektrycznych na rynku ich cena nie spada, a wręcz przeciwnie, w porównaniu z rokiem 2012 wzrosła. W Europie o około… Czytaj dalej→

Zdaję sobie sprawę

Z tego, że w dobie zagrożenia życia i gospodarki, projekt rządowych dopłat do zakupu samochodów elektrycznych zszedł na dalszy plan. Jednak warto przypomnieć, że jego realizacja miała się rozpocząć od stycznia obecnego roku, czyli zanim jeszcze zaraza dotarła do Polski. Wysokość dopłaty dla potencjalnego nabywcy EV została ustalona na poziomie ponad 37 tysięcy złotych, jednak… Czytaj dalej→

Odskocznia od codzienności

Dzisiaj temat utrzymany trochę w gatunku science fiction – Pininfarina Battista Anniversario. Super samochód z napędem elektrycznym w limitowanej wersji. Okazją do bardzo wyrafinowanej linii modelu i równie nietuzinkowej liczby egzemplarzy – pięć sztuk jest 90 lat „pracowni” Pininfarina. Miejsca, w którym powstają, motoryzacyjne dzieła sztuki warte miliony. Przez sytuację na świecie i wojnę z… Czytaj dalej→

Kolejny poziom elektryczności

Elektryczni sceptycy, argumentując swoją niechęć do aut napędzanych prądem, podnoszą kwestie dotyczące baterii m.in. pojemności, masy, czasu ładowania, konieczności wydobywania pierwiastków ziem rzadkich do wyprodukowania ogniw zasilających auto. W związku z tym, nieprzerwanie trwają prace zmierzające do zbudowania akumulatora doskonałego. Zwiększenia jego pojemności, a tym samym zasięgu auta. Zmniejszenia gabarytów, masy, kosztów produkcji, włącznie z… Czytaj dalej→

Krok w dobrą stronę

Dwóch gigantów – jeden to producent samochodów a drugi to polski potentat energetyczny, podpisało porozumienie, które z pewnością ucieszy przyszłych właścicieli samochodów elektrycznych. VW Group Polska oraz PGE Nowa Energia – wspólnie postawią 300 punktów do ładowania baterii w EV. Mało tego, energia do ładowania elektryków będzie pochodziła ze źródeł odnawialnych. Stacje będą ogólnodostępne i… Czytaj dalej→

Nie tylko stacje i dopłaty stanowią u nas problem

Tak bardzo krótko można podsumować polską aktywność na rzecz elektryfikacji motoryzacji. Rozbudowa infrastruktury do ładowania, to jeden problem. Kolejnym są dopłaty do zakupu, ulgi i zwolnienia z opłat za użytkowanie auta elektrycznego. Wszystkie kraje na Świecie poważnie traktujące temat, mają ten etap za sobą albo są w trakcie jego realizacji, tym samym przybliżają się do… Czytaj dalej→

emisja

Póki, co to synonim ekstrawagancji

Dowodzi tego liczba zarejestrowanych aut elektrycznych w Polsce. W sumie jest ich dziesięć tysięcy, a wśród nich samochody w pełni elektryczne, jak np. BMW i3, czy Nissan Leaf, a także auta w dwoma silnikami – tradycyjnym i elektrycznym z możliwością ładowania baterii z gniazdka w garażu. Oczywiście w przeważającej liczbie są plug-in z dwoma napędami. W… Czytaj dalej→

Scroll Up