Znowu pod prąd

W ostatnim czasie elektryki nie mają najlepszego publicity. Pożary, kosztowne naprawy, ceny wymiany baterii, nie zachęcają do zakupów nawet na promocjach. Do wszystkich niepowodzeń dołożyły się jeszcze firmy ubezpieczeniowe. Niektóre m.in. na Wyspach Brytyjskich wykreśliły z listy pewne modele EV albo ustawiły minimalne stawki asekuracji na poziomie zaporowym. Na „the blacklist” znalazły się głównie marki… Czytaj dalej→

Co z tą technologią?

Liczne zapowiedzi odnoszące się do technologii produkcji ogniw przyszłości nie zmieniają faktu, że od ponad 25 lat najpopularniejsze są akumulatory litowo-jonowe. Ze wspomnianych zasilane są hulajnogi, rowery, skutery, super samochody, elektronarzędzia oraz niezliczone inne. Trudno w wyliczance pominąć przedmioty codziennego użytku, jak telefony, czy tablety. Obecna popularność rozwiązania wynika przede wszystkim z kosztów produkcji, które… Czytaj dalej→

Nie ma z czego

Mitycznych opowieści jest coraz więcej, zatem proponuję istotny fakt. Samochody elektryczne są obok nas od ponad dekady. Wspomniany w poprzednim tekście model doczekał się nawet konieczności wymiany baterii na nowe, ponieważ ogniwa sprzed dziesięciu lat straciły swoją moc i to dosłownie. Problem jednak nie dotyczy tylko ceny wymiany akumulatorów, ale przede wszystkim dostępności. Barbarzyńskie drenowanie… Czytaj dalej→

Czar prysł

Ponad 10 lat temu zaczęła się współczesna historia małego wynalazku, który rozpoczął rewolucję. Zapoczątkował renesans motoryzacji napędzanej prądem, która nieprzerwanie trwa do dzisiaj. Jednak upływający czas jest nieubłagany nawet dla słynącej kiedyś z jakości marki BMW. Właściciele miejskich „i3” zmuszeni są do wymiany akumulatora trakcyjnego w pierwszych egzemplarzach pochodzących z 2013 roku. Dla uściślenia należy… Czytaj dalej→

Ciekawostki z rynku

Podobno rodzimy rynek trudny jest do zinterpretowania i odbiega od innych. W zrozumieniu lokalnych trendów niewątpliwie pomaga raport OTOMOTO Insights. Z przywołanego wynika, że w 2023 roku wydziały komunikacji zarejestrowały ponad 3 miliony 200 tysięcy samochodów, a to więcej o 14 procent niż w 2022 roku. 63 procent sprzedanych pojazdów, stanowiły auta używane, wcześniej kupione… Czytaj dalej→

Tradycja górą

Już piętnasty raz Deloitte przeprowadził „Globalne badanie konsumenckie branży motoryzacyjnej.” Z analizy wynika, że Polska dołączyła m.in. do Norwegii, Niemiec i jeszcze kilku w rankingach spadku zainteresowania kierowców autami na baterie. Przeprowadzona próba objęła 27 tysięcy respondentów, rozproszonych po 26 krajach. Cele badań, jak co roku były podobne. Wyniki wywiadu posłużyły opisowi trendom na rynku,… Czytaj dalej→

2 500 złotych za prąd

Jedną z pokus czyhających na kierowców samochodów elektrycznych jest maksymalny moment obrotowy dostępny natychmiast po zamknięciu obwodu elektrycznego – to znaczy dotknięciu pedału gazu. Czym głębsze przyduszenie, tym większe przyspieszenie i silniejsze wrażenia powodujące przyrost adrenaliny. W zdecydowanej większości przypadków miejskie samochody elektryczne, w tym jednej z bawarskich marek, przyspieszają zdecydowanie szybciej niż modele opatrzone… Czytaj dalej→

No i zdechł

Przywołane można odnieść do rynku wtórnego samochodów elektrycznych w Niemczech. Z danych upublicznionych przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego wynika, że w minionym roku 97 tysięcy elektryków zmieniło swoich pierwotnych właścicieli na kolejnych. Według wyliczeń urzędników, to 1,6 procenta wszystkich transakcji sprzedaży z drugiej ręki. Powodów obecnego stanu jest wiele, zaczynając od technologii, a kończąc na… Czytaj dalej→