Ciekawostki z rynku

Podobno rodzimy rynek trudny jest do zinterpretowania i odbiega od innych. W zrozumieniu lokalnych trendów niewątpliwie pomaga raport OTOMOTO Insights. Z przywołanego wynika, że w 2023 roku wydziały komunikacji zarejestrowały ponad 3 miliony 200 tysięcy samochodów, a to więcej o 14 procent niż w 2022 roku. 63 procent sprzedanych pojazdów, stanowiły auta używane, wcześniej kupione… Czytaj dalej→

Tradycja górą

Już piętnasty raz Deloitte przeprowadził „Globalne badanie konsumenckie branży motoryzacyjnej.” Z analizy wynika, że Polska dołączyła m.in. do Norwegii, Niemiec i jeszcze kilku w rankingach spadku zainteresowania kierowców autami na baterie. Przeprowadzona próba objęła 27 tysięcy respondentów, rozproszonych po 26 krajach. Cele badań, jak co roku były podobne. Wyniki wywiadu posłużyły opisowi trendom na rynku,… Czytaj dalej→

2 500 złotych za prąd

Jedną z pokus czyhających na kierowców samochodów elektrycznych jest maksymalny moment obrotowy dostępny natychmiast po zamknięciu obwodu elektrycznego – to znaczy dotknięciu pedału gazu. Czym głębsze przyduszenie, tym większe przyspieszenie i silniejsze wrażenia powodujące przyrost adrenaliny. W zdecydowanej większości przypadków miejskie samochody elektryczne, w tym jednej z bawarskich marek, przyspieszają zdecydowanie szybciej niż modele opatrzone… Czytaj dalej→

No i zdechł

Przywołane można odnieść do rynku wtórnego samochodów elektrycznych w Niemczech. Z danych upublicznionych przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego wynika, że w minionym roku 97 tysięcy elektryków zmieniło swoich pierwotnych właścicieli na kolejnych. Według wyliczeń urzędników, to 1,6 procenta wszystkich transakcji sprzedaży z drugiej ręki. Powodów obecnego stanu jest wiele, zaczynając od technologii, a kończąc na… Czytaj dalej→

Bumerang

Tytułowy odnosi do tematu wyższości samochodów elektrycznych nad spalinowymi w okresie zimy, a powrót rozważania sprowokowały testy przeprowadzone przez ADAC i Euro NCAP. Od czasu powrotu aut bateryjnych na rynek motoryzacyjny, opisywanym nieprzerwanie doskwiera niedoskonałość zasilania napędu. Latem zestawy wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych muszą być schładzane, a zimą ogrzewane. Wspomniane jest wymagane w celu uzyskania maksymalnie… Czytaj dalej→

Na zimę tylko na prąd

Jedna z norweskich firm świadcząca usługi z zakresu pomocy drogowej przygotowała ciekawe zestawienie dotyczące awaryjności samochodów w ciągu dziewięciu dni stycznia 2024 roku. W oparciu o zgłoszenia i interwencje, opracowała katalog, z którego wynika, że auta spalinowe w temperaturach poniżej zera częściej wymagają zewnętrznego wsparcie niż elektryczne. Wyniki obserwacji można uznać za reprezentatywne, ponieważ pochodzą… Czytaj dalej→

Utrata wartości

Kolejne wieści z rynku poraziły właścicieli samochodów elektrycznych. Z analiz sprzedaży elektryków z tzw. drugiej ręki, jasno wynika, że auta na baterie tracą na wartości przy odsprzedaży szybciej niż wszystkie pozostałe. Badanie przeprowadzone przez iSeeCars.com pokazuje, że w ciągu pięciu lat użytkowania różnica pomiędzy ceną zakupu a zbycia może przekroczyć 50 procent. Na rynku amerykańskim… Czytaj dalej→

Gorący temat

Spadek temperatury w ostatnich dniach już tradycyjnie rozgrzał temat dotyczący problemów z samochodami elektrycznymi w okresie zimy. Zamarzają klamki, lusterka, klapy bagażników i w ogóle nie jest przyjemnie. Jednak wymienione kłopoty wywołane aurą dotykają również aut z napędem konwencjonalnym. Zdecydowanie najpoważniejszą bolączką elektryków jest topniejący w oczach zasięg po pełnym naładowaniu baterii trakcyjnych. Różnice pomiędzy… Czytaj dalej→