Niemcy dobijają do 1 mln. u nas brakuje 989 706

Trudno nie podzielać opinii o Unii Europejskiej dwóch prędkości. W Niemczech liczba aut napędzanych energią elektryczną jeszcze w tym roku przekroczy milion, u nas do przywołanej liczby brakuje jeszcze 989 706. Jednak w przypadku Niemiec, plany zostały zrealizowane o dwa lata później niż zakładał rząd. W 2020 roku za zachodnią granicą salony sprzedały 200 000… Czytaj dalej→

Co wiemy o samochodach elektrycznych?

Na pytanie może odpowiedzieć zauważony na ulicy jednego z polskich miast Mercedes z napędem elektrycznym, w którym właściciel, starannie, a tym samym szczelnie zasłonił grill. Jak można się domyślać w celu utrzymania ciepła w komorze silnika, a w konsekwencji szybciej i efektywniej działającego ogrzewania w pojeździe. Jest tylko jeden problem techniczny – auta z napędem… Czytaj dalej→

150 000 za naprawę wgniecenia w podwoziu

Równie fascynująca, co motoryzacja napędzana energią elektryczną, fascynujący jest koszt naprawy samochodu na baterie. Od blisko miesiąca, elektryzuje relacja właściciela Jaguara z Norwegii. Za niewielkie uszkodzenie podwozia, które powstało najprawdopodobniej w warsztacie wulkanizacyjnym, który wymieniał opony letnie na zimowe, autoryzowany serwis zażądał w przeliczeniu na złotówki 150 000. Nie dziwi zatem fakt, że w tym… Czytaj dalej→

Kolejny problem do rozwiązania

Coraz częściej i głośniej, operatorzy energetyczni domagają się możliwości zdalnego odłączania punktów ładujących samochody elektryczne np. w godzinach szczytowego poboru mocy, czy dużego obciążenia sieci. Tym samym, ziszcza się czarny scenariusz, przeciwników politycznego dyktatu, narzucającego wymianę samochodów spalinowych na elektryczne, przez kolejne restrykcyjne normy emisji CO2. Nie dość, że technologia i koszty produkcji baterii do… Czytaj dalej→

Liczą się fakty, a nie ściema

Do 2025 roku pozostały cztery lata i 990 249 samochodów do miliona zapowiadanych na polskich drogach elektryków. Liczby nie kłamią, a pisanie przez jedną z organizacji zajmujących się tematyką elektromobilną, o stałych wzrostach sprzedaży w odniesieniu do minionego roku i doliczenie do EV modeli plug-in, to jedynie wprowadzenie opinii publicznej w błąd. Oczywiście, że w… Czytaj dalej→

Kradną na potęgę

Stacje do ładowania samochodów elektrycznych, jeszcze na stałe nie zdążyły się wpisać w europejski krajobraz infrastruktury drogowej, a już ich elementy padły łupem złodziei. Niepokojące informacje o masowej kradzieży przewodów do ładowania elektryków dotarły z Holandii. Złodzieje w niespełna dwa tygodnie tylko w dzielnicy – Amsterdam Południe ukradli 21 kabli do ładowania. Nie rzadko łupem… Czytaj dalej→

nie kłam

Bateria z motocykla

Inżynierowie nieprzerwanie pracują nad nowymi bateriami do aut elektrycznych. Mimo postępu w dalszym ciągu podstawowe parametry, jak wielkość, waga, pojemność, szybkość ładowania dalekie są od doskonałości. Problem jest poważny, ponieważ, to akumulatory w EV decydują o zasięgu, czyli kluczowym parametrze auta napędzanego prądem. Jednocześnie ogniwa są najcięższym, a zarazem najdroższym elementem samochodu elektrycznego. Specjaliści, jednego… Czytaj dalej→

Elektryfikacja motoryzacji w liczbach

Niekwestionowanym liderem światowej elektryfikacji motoryzacji są Chiny. Po ulicach Państwa Środka jeździ 2,58 miliony aut z napędem elektrycznym. Na całym świecie 4,79 miliony. W Europie 970 tysięcy, a w Stanach 880 tysięcy. Zupełnie inna kolejność towarzyszy samochodom z napędem hybrydowym z możliwością ładowania baterii z gniazdka, czyli plug-in. IEA – Międzynarodowa Agencja Energetyczna, policzyła, że… Czytaj dalej→

Scroll Up