Zapóźnienie namiastką normalności

Nakłady, związane z budową tzw. szybkiej stacji ładowania samochodów elektrycznych mogą osiągnąć poziom kilkuset tysięcy złotych. Koszt obejmuje zakres robót od projektu do chwili podłączenia pierwszego EV do ładowania. Warto dodać, że cały proces może potrwać rok, a czasami i dłużej nawet do dwóch lat. Nie da się ukryć, że w przypadku ładowarek prądu stałego… Czytaj dalej→

Drożej

Ostatni czas, to nieprzerwane pasmo złych informacji dla fanów motoryzacji. Auta nie dość, że są drogie i drożeją, to trzeba na nie czekać, a rynek wtórny ma coraz mniej ciekawych technicznie i cenowo ofert. Jakby tego było mało, miniony rok przyniósł zwyżkę cen części zamiennych i robocizny. Jak wyliczyli specjaliści z platformy automarket.pl – części… Czytaj dalej→

Wnioski przyszły w porę

Nie powinno być nadużyciem stwierdzenie, że niemiecki przemysł motoryzacyjny do perfekcji doprowadził udoskonalanie silników spalinowych, a w szczególności diesla. Wspomniane znalazło także swoje odzwierciedlenie w polityce PE. Po kolejnych wynalazkach konstruktorów znad Men‘u w Brukseli głosowano nad ustawami redukującymi CO2 w spalinach i tym samym, niemieckie koncerny samochodowe spełniając coraz bardziej restrykcyjne normy, powiększały produkcję… Czytaj dalej→

Coraz lepiej

Jeszcze nie ucichły echa, po propozycji PE w sprawie zakazu rejestracji samochodów spalinowych po 2035 roku, a pojawił się kolejny, emocjonujący pomysł. Brukselski rząd, przygotowuje reformę przepisów dotyczących wydawania i odbierania praw jazdy. Zmiany mają dotyczyć przede wszystkim kierowców po 70 roku życia. Zgodnie z zakładaną koncepcją, seniorzy będą mieli do wyboru poddanie się przymusowym… Czytaj dalej→

Niemcy poszukują sojuszników

Niemcy zdecydowanie nie aprobują zapisów PE dotyczących zakazu rejestrowania, nowych samochodów z napędem tradycyjnym po 2035 roku. W związku z tym, tworzą międzynarodową koalicję, która ma nie dopuścić do wejścia przepisów w życie. Na obowiązywanie restrykcyjnych norm, które w praktyce oznaczają śmierć dla aut spalinowych, potrzebna jest zgoda Rady Unii Europejskiej. Skład przywołanej, tworzą ministrowie… Czytaj dalej→

Nie ma obowiązku

Polska Ustawa o elektromobilności obecnie nie zmusza deweloperów do budowania stacji do ładowania samochodów elektrycznych, jednak nakazuje, żeby podczas projektowania zasilania, zapewnić moc przyłączeniową, która ułatwi zainstalowanie ładowarek – art.12. Ponadto, nieruchomość zgodnie z art.12a. powinna być wyposażona w kanały, które umożliwią doprowadzenie przewodów do punktów ładowania. W tym miejscu należy dodać, że nowelizacja cytowanej… Czytaj dalej→

Samochodowa dominanta

W okresie socrealizmu byliśmy odcięci od cywilizowanego świata motoryzacji. Doświadczenia i przeżycia z siermiężnego PRLu odcisnęły swoje piętno, które pali do dzisiaj. Pewnie stąd wolimy posiadać, aniżeli współdzielić i jesteśmy skoncentrowani na indywidualnym transporcie samochodowym. Cenimy sobie komfort, wygodę i pewną nazwijmy to intymność podczas podróży nawet tych dalszych. Względną popularnością cieszy się kolej żelazna… Czytaj dalej→

Taka ciekawostka

Nie wszyscy wiedzą, że wraz z końcem roku 2022 Rada Unii Europejskiej wspólnie z PE przegłosowały strategię dojeżdżania Starego Kontynentu do transportu zeroemisyjnego. Jednym z wielu instrumentów w wyegzekwowaniu wyznaczonego celu będzie zakaz rejestracji nowych samochodów spalinowych po 2035 roku. Oczywiście brukselscy decydenci w poszanowaniu praw w tym wyboru i własności, pozwolą obywatelom jeździć autami… Czytaj dalej→