Dzieje się

Kryzys energetyczny zbiera swoje żniwo. Wcześniej napisałem o wycofanych elektrowozach na Wyspach Brytyjskich, a dzisiaj o kłopotach Holendrów. Do tej pory Niderlandy należały do ścisłej, europejskiej czołówki w obszarze stałego wzrostu dynamiki sprzedaży samochodów elektrycznych. Dzisiaj mają coraz większe problemy z zapłaceniem rachunków za prąd. W opinii ekspertów z TNO (Holenderska Organizacja Zastosowań Nauki –… Czytaj dalej→

Jak zabić EV

Henry Ford: „Myślenie, to najcięższa praca z możliwych, pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje”. Od zacytowanych słów minęło wiele czasu, a bezrobocie zatacza coraz większe kręgi. Jednym z przykładów na „najcięższą pracę z możliwych” jest pomysł podniesienia akcyzy za prąd do ładowania samochodów elektrycznych. Obecna wynosi 5 złotych za megawatogodzinę, bez względu na wykorzystanie energii…. Czytaj dalej→

emisja

Żniwo zarazy

Trudno wskazać obszar, na którym pandemia nie odcisnęła swojego przykrego piętna. Jak wynika z doniesień analityków rynku wtórnego samochodów, nawet tutaj zaraza zebrała swoje żniwo. Nie tylko wzrosły ceny, ale także wiek sprowadzanych do Polski pojazdów. Auta używane są o 3 000 euro (po kursie z 01.10. – 13 740 PLN) droższe aniżeli rok temu…. Czytaj dalej→

Mój Elektryk poniósł napięcie, ale …

w dalszym ciągu Rodacy bez entuzjazmu przesiadają się do aut napędzanych elektrycznością. Nie ma się czemu dziwić, skoro można odnieść wrażenie, że lokalni decydenci, odpowiedzialni za popularyzację pojazdów poruszanych prądem, sami nie wierzą w powodzenie rządowego projektu, zachęcającego do wzięcia udziału w zmianach, które zachodzą na całym świecie – a szkoda, ponieważ odwrotu z drogi… Czytaj dalej→

emisja

Dzisiaj nikt nie pyta

Już dzisiaj nikt nie pyta, o przyszłość globalnej rewolucji elektromobilnej. Z europejskiej perspektywy, bardziej zasadne jest pytanie, kiedy unijny rząd, uchwali zakaz używania samochodów z napędem tradycyjnym. Obecnie wszystko wskazuje na to, że będzie to, po 2035 roku. Wówczas auta na sok z dinozaura będą stały w garażach i stanowiły wartość kolekcjonerską. W związku z… Czytaj dalej→

Koszt ładowania elektryka w drodze na wakacje i w domu

Po wyjechaniu z Polski okazuje się, że nie ma z tym problemu, a ceny uzupełnienia energii w bateriach są o połowę tańsze aniżeli tankowanie paliw płynnych. Nawet ładowanie w tzw. szybkich stacjach – prądu stałego, nie jest tak kosztowne, jak sok z dinozaura nalewany z dystrybutora do baku. Za jedną kWh trzeba zapłacić w granicach… Czytaj dalej→

Koniec z samochodami na benzynę

Za niespełna 14 lat w Europie zacznie obowiązywać całkowity zakaz sprzedaży, nowych samochodów spalinowych, zarówno osobowych, jak również ciężarowych. Wcześniejsze prognozy, zaczynają się stawać faktem i przyjmują konkretne zapisy do wprowadzenia w życie. Politycy centralnego rządu Europy w zaciszu gabinetów opracowują radykalne obostrzenia dotyczące kategorycznego zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi. Projekt na ujrzeć światło… Czytaj dalej→

Jeden na dziesięć

Tyle zarejestrowanych w Polsce EV użytkują osoby prywatne, a co trzeci elektryk stanowi jeżdżącą reklamę pojazdów napędzanych prądem. Jeżeli przyjąć za 100% nowe, zarejestrowane auta z bateriami na pokładzie, to 27% rejestrują dealerzy do prezentacji i jazd testowych. 7,3% bezpośredni importerzy, także do celów promocyjnych m.in. dla dziennikarzy piszących o motoryzacji. Pozostałe, blisko 60%, zasila… Czytaj dalej→