Chcemy, czy nie …

… to machina na prąd ruszyła. Grupa produkująca m.in. Volkswagena, zainwestuje 1,2 miliarda euro w rozbudowę już teraz największej w Europie fabryki samochodów elektrycznych. Dzięki temu w 2021 roku z taśm montażowych w Zwickau będzie mogło zjechać 1 500 EV dziennie, w tym model ID.3., którym VW chce podbić światowe rynki jesienią tego roku. Do tej… Czytaj dalej→

Trzeba dojrzeć

Miałem ponownie okazję pojeździć BMW i3, czyli autem w pełni elektrycznym. Pionierem w elektryfikacji światowej motoryzacji, które przetarło szlaki. Auto oferuje nie tylko niepowtarzalne doznania z jady. Daje coś więcej, niespotykaną w innych wehikułach ciszę, która prowokuje do przemyśleń. Prowadząc bawarskiego elektryka, zaobserwowałem przede wszystkim, że niesamowicie przyciąga wzrok. Wzbudza nieukrywane zainteresowanie, co  raczej nie… Czytaj dalej→

Coś innego

Z YAMA – dealera NISSANA w Bydgoszczy i Toruniu padło pytanie – chcesz pojeździć e-NV 200? Oczywiście, odpowiedziałem tak, ponieważ auto napędzane jest silnikiem elektrycznym mimo to, że nie jest typową osobówką. To w zasadzie miejski dostawczak z naprawdę bardzo dużymi możliwościami. Chcąc sprawdzić walory jezdne, jak również możliwości załadunkowe, postarałem się dla e-NV o… Czytaj dalej→

Trzy razy więcej do 2021 roku

Właśnie o tyle wzrośnie na rynku europejskim liczba modeli aut z napędem alternatywnym. Nie tylko z silnikami elektrycznymi, ale również typu plug-in (elektryczno-spalinowych z możliwością ładowania ogniw z domowego gniazdka). Klienci zamiast obecnych 60, będą mieli do wyboru 214 typów aut, różnych marek. Z szacunków przygotowanych przez ekspertów na podstawie oceny zaawansowania koncernów w prace… Czytaj dalej→

ZOE trzeciej generacji

A w nim większa moc, zasięg i odzyskiwanie energii podczas każdego zdjęcia nogi z gazu. Pierwszy elektryczny Renault ZOE pojawił się na rynku w 2012 roku. Od tego czasu przeszedł wiele udoskonaleń. Dzisiaj auto dysponuje mocą 135 KM i zasięgiem blisko 400 kilometrów na jednym naładowaniu baterii. Maksymalna prędkość francuskiego mieszczucha to 140 km/h, co… Czytaj dalej→

Gokart na baterie

Jeździliście kiedyś MINI ? Nie, to spróbujcie – naprawdę wato. To „małe coś” produkowane przez Grupę BMW, poraża frajdą z jazdy. Śmiga, jak gokart. Miejska dżungla, to jego naturalne środowisko. „Tor” z prostymi, agrafkami i mniej lub bardziej wprawionymi w jeździe kierowcami – nie mylić z cwaniakami. Wielkość, masa, przyspieszenie, pozwalają na bardzo wiele. Idealnie… Czytaj dalej→

Nasza elektromobilność w liczbach

Statystyki wskazują, że obecnie po naszym kraju jeździ niespełna 6 tysięcy aut elektrycznych. Z czego 3,5 tysiąca stanowią samochody BEV, z języka ang. battery electric vehicles, czyli w pełni elektryczne oraz 2,6 tysiąca auta PHEV z języka ang.  plug-in hybrid electric vehicles, co oznacza hybrydę z możliwością naładowania baterii w pojeździe z gniazdka elektrycznego lub… Czytaj dalej→

Świat odjeżdża coraz szybciej i dalej, a co z nami ?

Niestety w zakresie polskiej elektromobilności w przeciwieństwie do innych krajów, wraz z upływem czasu jest coraz gorzej. Elektryfikacją motoryzacji nie są zainteresowani, ani przedstawiciele firm, ani samorządy, a osoby prywatne w ogóle. Rodzimy rynek napędzają jedynie firmy, które oferują współdzielenie pojazdów tzw. carshering. Główną przyczyną marazmu w elektryfikacji motoryzacji nad Wisłą jest brak w dalszym… Czytaj dalej→

Scroll Up