Ziggy, to małe coś

Podstawowym warunkiem rozwoju elektromobilności jest rozbudowa infrastruktury do ładowania pojazdów elektrycznych. Minione dwa lata, istotnie zaburzyły dynamikę rozwoju sieci. W efekcie w dalszym ciągu zarówno w bogatej części Starego Kontynentu, jak również w tej mniej zamożnej, rośnie dysproporcja pomiędzy ilością samochodów elektrycznych, a liczbą ogólnodostępnych punktów do uzupełniania energii w ogniwach. W związku z tym,… Czytaj dalej→

Większa kultura pracy

Pomijam opis ekologicznych walorów napędu elektrycznego, skupiając uwagę na przewadze technicznej silnika na prąd względem spalinowego. Elektryk przede wszystkim oferuje zdecydowanie większą sprawność i kulturę pracy. Efektywniej wykorzystuje energię, którą zamienia w ruch, emitując przy tym stosunkowo niewielką ilość ciepła. W zimie, to niekoniecznie cecha oczekiwana przez kierowców, ale w ujęciu całościowym, to zapewne wyróżnik… Czytaj dalej→

To nie jest śmieszne!

Policjanci z Wysp Brytyjskich coraz częściej i głośniej skarżą się na auta elektryczne w służbie. W tych, już nie raz zabrakło prądu podczas pościgu za złoczyńcami i trzeba było zrobić dwugodzinną przerwę na ładowanie, po czym kontynuować pogoń. Problem w tym, że nie bardzo było już kogo gonić. W radiowozach stosunkowo często dochodzi do zakłóceń… Czytaj dalej→

Każdy inaczej

Pomysł zunifikowania europejskiej motoryzacji po 2035 roku wprowadził wiele zamieszania. W myśl unijnych dyrektyw, Stary Kontynent za 13 lat stanie się demiurgiem w globalnej elektryfikacji motoryzacji, a jednocześnie w Azji i Ameryce w dalszym ciągu będzie można kupować i rejestrować nowe auta spalinowe. Mało tego, Chiny zapowiedziały odejście od tradycyjnych napędów na 2060 rok. Do… Czytaj dalej→

Lat 46

Właśnie tyle zdaniem elektromobilnych sceptyków z Wysp Brytyjskich trzeba kręcić po drogach autem spalinowym, żeby wypuścić w atmosferę tyle CO2, co wyprodukowanie jednego elektryka. Swoje wyliczenia podparli danymi przedstawiającymi emisję przy powstawaniu Polestara 2. Z wykorzystanych informacji wynika, że zanim auto zjedzie z taśmy montażowej w powietrze wydostaje się 26 ton dwutlenku węgla. Wynik zestawili… Czytaj dalej→

Nie jesteśmy sami

Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi Christian’a Lindner’a – niemieckiego ministra finansów, który podczas spotkania zorganizowanego przez Zrzeszenie Niemieckiego Przemysłu (BDI), powiedział, że niemiecki rząd nie zgodzi się na zaplanowane przez unijnych urzędników kolejne opodatkowanie samochodów z napędem spalinowym. Danina ma zostać nałożona na kierowców wraz z początkiem 2026 roku. Kierowca rejestrujący nowe auto z tradycyjnym… Czytaj dalej→

Jedyny segment

w którym ceny nie rosną, a przeciwnie – spadają, przynajmniej tak wynika z opinii ekspertów zajmujących się rynkiem wtórnym samochodów elektrycznych. Ceny licząc od maja 2019 roku do chwili obecnej spadły o 45 procent. Spadek jest wywołany przede wszystkim rosnącym rynkiem – coraz więcej elektryków jest dostępnych z drugiej ręki. Dzięki temu kilkuletnie auto na… Czytaj dalej→

Qvo vadis

Warto zastanowić się nad odpowiedzią w czasie, w którym ekspansja zmian jest tak ogromna, że nie sposób za nią nadążyć. Rzecz dotyczy także motoryzacji, która dla znakomitej większości nie jest niezbędna, a jedynie ułatwia życie, ponieważ skraca czas podróży pomiędzy punktami „A” i „B”. Dla przyszłości przemysłu motoryzacyjnego, rysują się trzy kierunki – całkowite odejście… Czytaj dalej→