Jeden na dziesięć

Tyle zarejestrowanych w Polsce EV użytkują osoby prywatne, a co trzeci elektryk stanowi jeżdżącą reklamę pojazdów napędzanych prądem. Jeżeli przyjąć za 100% nowe, zarejestrowane auta z bateriami na pokładzie, to 27% rejestrują dealerzy do prezentacji i jazd testowych. 7,3% bezpośredni importerzy, także do celów promocyjnych m.in. dla dziennikarzy piszących o motoryzacji. Pozostałe, blisko 60%, zasila… Czytaj dalej→

Jaką mamy pewność …

…, że samochody elektryczne za chwilę nie znajdą się na celowniku brukselskich polityków, ponieważ ich właściciele pokonują rocznie więcej kilometrów, niż kierowcy aut z napędem spalinowym. Wynikami badań podzielił się jeden z japońskich producentów elektryków. Z ankiet przeprowadzonych wśród 7 000 Europejczyków – wynika, że swoimi EV pokonują rocznie średnio 14 300 kilometrów, a to… Czytaj dalej→

Bezpieczniej niż w spalinie

Badania Insurance Institute for Highway Safety ze Stanów Zjednoczonych – to odpowiednik europejskiego NCAP, dowodzą, że auta na prąd są bezpieczniejsze niż ich odpowiedniki z napędem tradycyjnym. Za materiał do tak postawionej tezy, posłużyły dane z raportów ubezpieczeniowych oraz wyniki testów zderzeniowych. Według IIHS, najwyższe bezpieczeństwo kierowcom i pasażerom, oferują Volvo XC40 Recharge, które uzyskało… Czytaj dalej→

Kiedy będzie taniej na prąd ?

Samochody elektryczne w dalszym ciągu są relatywnie drogie w porównaniu do tych z napędem spalinowym. Na cenę wpływa przede wszystkim koszt wyprodukowania baterii, który pomimo niezliczonych zapowiedzi producentów dalej stanowi 30 procent wartości nowego auta. Sytuacja ma ulec radykalnej zmianie około 2027 roku, tak przynajmniej wynika z badania jednej z firm analizujących sytuację na rynku…. Czytaj dalej→

Ile kosztuje wymiana baterii w elektryku ?

Wiele osób podczas rozmów o samochodach na prąd, pyta mnie ile kosztuje wymiana baterii. Odpowiedź w przypadku wszystkich dostępnych marek brzmi, tak samo – „nie są to tanie rzeczy”. Pytanie jest tym bardziej trafione, ponieważ powoli buduje się w Polsce rynek używanych aut elektrycznych, w których najważniejszym i najdroższym elementem są ogniwa zasilające silnik. Cena… Czytaj dalej→

Do 2026 roku ponad połowa

Według analityków z Boston Consulting Group – BCG do 2026 roku ponad połowę sprzedanych na całym świecie samochodów będą stanowiły auta zelektryfikowane. W dalszym ciągu na dynamikę rynku wpływa słaba infrastruktura do ładowania. Wspomniana odstręcza potencjalnych klientów do zmiany auta spalinowego na elektryczne. Eksperci z BCG prognozują, że w ciągu kolejnych dziesięciu lat będzie potrzebnych… Czytaj dalej→

Koniec sprzedaży do 2035 roku

Pod takim apelem do unijnych polityków, podpisało się 27 firm, oczekujących zaprzestania sprzedaży samochodów spalinowych w tym także hybrydowych na terenie UE do 2035 roku. Podpisy pod petycją złożyli m.in. przedstawiciele: Coca-Cola European Partners, Volvo Cars, IKEA Retail, Sky, Uber i Allegro. Odezwa do unijnego rządu ma charakter otwarty, a treść dokumentu zachęca innych do… Czytaj dalej→

Niemcy dobijają do 1 mln. u nas brakuje 989 706

Trudno nie podzielać opinii o Unii Europejskiej dwóch prędkości. W Niemczech liczba aut napędzanych energią elektryczną jeszcze w tym roku przekroczy milion, u nas do przywołanej liczby brakuje jeszcze 989 706. Jednak w przypadku Niemiec, plany zostały zrealizowane o dwa lata później niż zakładał rząd. W 2020 roku za zachodnią granicą salony sprzedały 200 000… Czytaj dalej→