Elektryczny huragan z Zwickau

Tak można przybliżyć, plany niemieckiego producenta samochodów elektrycznych. Już dzisiaj wiadomo, że po spektakularnym otwarciu przez kanclerz Angele Merkel, kolejnych hal do montażu modeli ID., ruszyła lawinowo produkcja elektrycznych Volkswagen’ów.

Wcześniejsze zapowiedzi o dostarczeniu na rynek miliona egzemplarzy w pełni elektrycznych VW do połowy dekady już są nieaktualne. Czas został skrócony o dwa lata. Świadczy, to o produkcji EV na niespotykaną dotąd skalę.

Lawina ruszyła po premierze we wrześniu ID.3., który zanim ujrzał światło dzienne, zamówiło ponad 30 000 kierowców. Bez jazd próbnych, negocjacji ceny, czy wyposażenia. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem tego roku. Jednocześnie do ID.3 dołączy ID.CROZZ – SUV Volkswagen’a, także w pełni z napędem elektrycznym.

Sukces sprzedaży, zapewnią nie tylko marka z tradycją, solidność i niezawodność, ale także dostępność – „auta nie dla milionerów, tylko auta elektryczne dla milionów.” Historia się powtórzyła i zatoczyła koło. Wystarczy wspomnieć kultowego „Garbusa”, Golfa, czy Passata. Rodzina elektrycznych ID. od VW, stanowi kolejny kamień milowy w zmotoryzowaniu – globalnej, współczesnej cywilizacji. Nastawionej na ograniczenie szkodliwego oddziaływania człowieka na środowisko naturalne.

Nie dziwi, zatem, że już w 2021 roku z taśm VW będzie zjeżdżało 330 000 elektrycznych samochodów rocznie.

Produkcję z Zwickau uzupełni fabryka w Anting w Chinach. Sprawi to, że do końca 2025 roku na rynek trafi 1,5 miliona elektrycznych samochodów z logo VW.

Wraz z inwestycjami sięgającymi 11 miliardów euro w budowę elektrycznych samochodów, Volkswagen buduje infrastrukturę do ich ładowania. Zaangażował się w spółkę joint venture IONITY, która tworzy sieć 400 szybkich stacji do uzupełniania energii elektrycznej w akumulatorach napędzających EV poruszających się poza miastami. Stacje z 2 400 punktami do ładowania (stacja ma, co najmniej dwa punkty do ładowania) będą rozmieszczane, co 120 kilometrów. Program obejmuje także nasz kraj – autostrady A1, A2 i A4 w ciągu, których powstanie 12 stacji. Stacje prądu stałego umożliwią naładowanie ogniw do 80% ich pomności w ciągu kilkudziesięciu minut w zależności od modelu auta elektrycznego.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...