Perfekcyjna komunikacja VW

Przykład w jaki sposób Volkswagen komunikuje premierę modelu ID.3 świadczy o perfekcyjnie przemyślnej i prowadzonej kampanii. Bez oglądania i jazd próbnych, auto kupiło 30 000 klientów, pochodzących z Niemiec, Norwegii, Holandii, Szwecji i Wielkiej Brytanii. To pierwszy, niemiecki elektryk, zbudowany na tzw. platformie MEB – dedykowanej dla EV. Dzięki bazie w postaci platformy, produkcja aut elektrycznych ma stanieć, a tym samym mają się one stać powszechne – VW, czyli w wolnym tłumaczeniu auto dla ludu.

Auto debiutuje dzisiaj na salonie samochodowym we Frankfurcie. Zainteresowanie jest ogromne. Blisko 100 000 osób zapisało się na newsletter, w którym VW systematycznie informuje o nowych elektrykach spod znaku ID. oraz porusza tematy dotyczące elektryfikacji motoryzacji.

ID.3 w limitowanej wersji „First Edition” generuje moc na poziomie 150 kW, czyli 204 KM. Klienci, którzy zarezerwowali auto jeszcze przed premierą otrzymali od producenta zapewnienie bezpłatnego ładowania baterii do poziomu 2 000 kWh we wszystkich publicznych stacjach z wykorzystaniem aplikacji Volkswagena WeCharge, w tym stacjach działających w europejskiej sieci IONITY.

VW na rynek wprowadzi ID.3 z „małą” baterią o pojemności 45kWh, która pozwoli na pokonanie około 330 kilometrów na jednym ładowaniu. Największa o pojemności 77kWh zwiększa dystans do 550 kilometrów. Jednak wraz ze wzrostem zasięgu, zmienia się także cena elektrycznego ID co nie jest bez znaczenia dla dotacji do zakupu.

Pierwsza, „ekonomiczna” wersja ma być tańsza niż obecny e-Golf o 12 000, a także tańsza od Golfa z silnikiem diesla z podobnym wyposażeniem. Na polskim rynku powinna się zamknąć w kwocie do 130 000. Z pewnością producent elektryka z Zwickau, dołoży wszelkich starań, żeby cena umożliwiała wystąpienie o dotację rządową do zakupu, która może oscylować na poziomie 36 000.

Baterie będą objęte 8 letnią gwarancją, a ładowanie prądem stałym do 80% ich pojemności (w przypadku 45kWh) ma zajmować około 30 minut i pozwoli na połknięcie 260 kilometrów. Po zakończeniu targów we Frankfurcie, rozpocznie się sprzedaż ID. w salonach. Masowa produkcja ruszy lada chwila i wraz z początkiem 2020 roku pierwsi klienci będą się cieszyli swoimi nowymi elektrykami od Volkswagena. W kolejce już czekają koleje modele elektrycznych VW – ID. CROZZ, ID. VIZZION, ID. ROOMZZ.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...