Nie w tym kierunku

Bez dedykowanej aplikacji na smartfonie nie pojedziesz, to jedno z doświadczeń kierowców samochodów elektrycznych, którzy korzystają z tzw. publicznych stacji ładowania. Nie ma apki – nie ma ładowania. Do tego bardzo często operator sieci wymaga podpiętej, przedpłaconej karty płatniczej, a bywają tacy, którzy oczekują adresu e-mail, marki i modelu samochodu wraz z numerem rejestracyjnym. Uciążliwość… Czytaj dalej→

26 kilometrów dziennie

Tyle każdego dnia pokonuje swoim autem statystyczny Europejczyk. To uśredniony dystans pomiędzy miejscem zamieszkania a pracą. Z badań także wynika, że 75% rocznych przebiegów samochodów osobowych nie przekracza 100 kilometrów. Eksploatacja pojazdów spalinowych na tak krótkich dystansach w aglomeracjach miejskich jest nie tylko nieuzasadniona ekonomicznie, ale przede wszystkim szkodliwa dla środowiska naturalnego. Alternatywę stanowią auta… Czytaj dalej→

Przykry temat

Samochody elektryczne podczas zakupu do tanich nie należą, chyba, że mieszka się w Norwegii. Wówczas suma oferowanych przez rząd benefitów, wynikająca z decyzji o zakupie elektryka jest tak duża, że w przeliczeniu na złotówki można zaoszczędzić kilkadziesiąt tysięcy złotych w porównaniu do spalinowca. Niestety nieco gorzej od zakupu rysują się ceny naprawy auta na baterie…. Czytaj dalej→

620 KM i 566 kilometrów zasięgu

Tak zapowiada się premiera iX M60 w Las Vegas na targach CES 2022. Model cywilny jest bezkompromisowy, niczego nie udaje – stanowi skrojoną na miarę potrzeb i oczekiwań „Radość z jazdy” i to każdego dnia. Nie jest tani, ale leczenie zdruzgotanego otaczającą rzeczywistością stanu ducha i umysłu do tanich też nie należy, no chyba, że… Czytaj dalej→

Mniej niż za Golfa

Takie rzeczy to tylko w Norwegii – nomen omen, dzięki bogatym złożom ropy naftowej. Dzięki wspomnianym, mieszkańcy w tym surowym klimacie mogą sobie pozwolić na zakup aut elektrycznych na niespotykaną w innych krajach skalę. Poziom dopłat i zwolnień m.in. podatkowych za zakup elektryka przy jednocześnie bardzo wysokich opłatach za posiadanie auta spalinowego, już dawno sprawiły,… Czytaj dalej→

Papierowy zegar

Pomysł wśród właścicieli samochodów elektrycznych robi furorę, szczególnie w czasie korzystania z ładowarki publicznej. Idea jest banalnie prosta. Kierowca EV podjeżdża do stacji i podłącza elektromobil do ładowania. W chwili rozpoczęcia uzupełniania prądu w bateriach, wyświetlacz w aucie pokazuje szacunkowy czas zakończenia procesu. Korzystający ze stacji ustawia godzinę końca ładowania na papierowym zegarze i udostępnia,… Czytaj dalej→

Połączone przewody

Szybkość rozwoju elektromobilności, bezpośrednio zależy od dynamiki powstawania infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych. Branża w dalszym ciągu mówi o konieczności pokonywania wielu barier. Wśród nich to, czas uzyskania akceptacji przez Urząd Dozoru Technicznego, a także koszty przyłączy. W Polsce jest niespełna 1 180 stacji prądu zmiennego i zaledwie 540 prądu stałego – zwanych potocznie szybkimi,… Czytaj dalej→

Societe Europeenne – nowa firma od akumulatorów

Popularna, niemiecka, Grupa, znana m.in. z produkcji Golfa, utworzyła europejskie konsorcjum, które ma się zająć akumulatorami do EV, a dokładnie projektowaniem i wdrażaniem zunifikowanych rozwiązań, a także odzyskiwaniem i ponownym wykorzystywaniem elementów z baterii. W zakładach położonych w Dolnej Saksonii w Salzgitter, zebrała zespół ludzi, składający się z najlepszych specjalistów i partnerów biznesowych z całej… Czytaj dalej→