Co dalej?

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że minione wybory zamknęły się niekwestionowanym sukcesem polskiego społeczeństwa. Frekwencja po raz drugi w historii przebiła przysłowiowy sufit i ponownie doprowadziła do zmiany systemu. Ważne, aby nasze zaangażowanie w transformację nie okazało się jednorazowe. Warto dopilnować, żeby politycy nie wypaczyli woli większości i faktycznie działali we wspólnym interesie, a szczególnie młodego… Czytaj dalej→

Fakt

Bazując na udostępnionych przez Standard & Poor’s Global Mobility wynikach badań ankietowych można dojść do wniosku, że samochody elektryczne wcale nie są fajne. Ponad połowa właścicieli aut bateryjnych przyznała, że podczas kolejnego zakupu rozważy możliwość wyboru pojazdu z napędem tradycyjnym. Deklaracja ewidentnie wskazuje, że coś poszło nie tak i pozostaje pytanie co? Tylko w ciągu… Czytaj dalej→

Taka, oto ciekawostka

Za Wielką Wodą względną popularnością cieszy się futurystyczny pick-up na prąd o nazwie Rivian. Pomimo monstrualnych rozmiarów, a tym samym masy, dzięki dostępnemu od zera maksymalnemu momentowi obrotowemu doskonale sobie radzi zarówno na autostradzie, jak również w ciężkim terenie. Jednak decydując się na przejażdżki po bezdrożach pojazd jest szczególnie narażony na różnego rodzaju uszkodzenia np…. Czytaj dalej→

Demonstracyjny elektryk

Obecnie w salonach dealerów samochodowych nastąpił powrót zwyczajów sprzed czasu pandemii. Jednym słowem nastał renesans upustów i preferencyjnych warunków zakupu. W przypadku wielu marek „stoki” się zapełniły i z zalegającym towarem trzeba coś zrobić, żeby zarobić. W efekcie sezon wyprzedaży rocznika został otwarty. Jednocześnie klientów kuszą modele po jazdach próbnych. W przypadku elektryków warto pochylić… Czytaj dalej→

O 100 tysięcy droższy

Od premier Nissan’a Leaf, czy BMW i3 minęło ponad 10 lat i pomimo szalonego rozwoju technologii, a przede wszystkim wbrew zapowiedziom producentów, ceny elektryków w dalszym ciągu znacząco przekraczają koszt zakupu nowego samochodu z napędem tradycyjnym. Chociaż dzisiaj trudno jest pisać o napędzie tradycyjnym w fabrycznie nowych samochodach, ponieważ pojazdy tylko na sok z dinozaura… Czytaj dalej→

Równoległa, a może miękka

Trudno na obecnym rynku samochodowym znaleźć nowe auto tylko z klasycznym napędem spalinowym. Najczęściej silniki na sok z dinozaura wspomagane są przez elektryczne i to w różnych konfiguracjach, stąd hybrydy klasyczne, plug-in, miękkie, czy równoległe. Wspólnym mianownikiem jest pokonywanie odcinków miejskich z wykorzystaniem prądu zgromadzonego w akumulatorach i zerową emisją miejscową. Rozwiązanie pierwszy raz 26… Czytaj dalej→

Naruszanie prywatności

W obecnych samochodach ze względu na coraz bardziej rozbudowywane systemy tzw. infotainment auta są istną kopalnią wiedzy o właścicielu i nie tylko. Na domiar złego donoszą do producenta o wszystkich przekroczeniach i nieautoryzowanych próbach wprowadzania modyfikacji, co może skutkować np. utratą gwarancji, czy innych sankcji włącznie z ingerencją w pojazd zdalnego serwisu. Mobilne aplikacje stwarzają… Czytaj dalej→

Problem z kadrą

Elektryfikację globalnej motoryzacji dosięgnął kolejny poważny problem i rzecz wcale nie dotyczy deficytu ładowarek, czy mało wydajnych akumulatorów trakcyjnych. Branżyści coraz częściej mówią o braku wykształconej, przygotowanej do pracy kadry potrafiącej zdiagnozować, serwisować i naprawić samochód z napędem elektrycznym. Niedobory już obecnie fatalnie odbijają się na cenach usług i czasie oczekiwania na wykonanie przeglądu, czy… Czytaj dalej→