Brak uzasadnienia

Dyskusja o przeraźliwie restrykcyjnej normie Euro 7 przybiera na sile. Przywołana wymaga od producentów pojazdów gigantycznych nakładów finansowych na opracowanie technologii zmniejszającej emisyjność tradycyjnego napędu m.in. przez wykorzystanie bardzo skomplikowanych technicznie metod oczyszczania spalin. W związku z tym, nie dziwi fakt, że na Starym Kontynencie nie ma producenta samochodów, który by nie uczestniczył w dyspucie… Czytaj dalej→

Paradoks

Nie każdy wie, że rozwój transportu miejskiego jest jednym z najważniejszych elementów polskiej gospodarki. Obecnie znajdujemy się w pierwszej piątce krajów, które eksportują najwięcej autobusów elektrycznych na świecie. W okresie od 2017 do 2021 roku z polskich fabryk na globalny rynek wyjechało blisko 2 000 autobusów elektrycznych. To prawie 1/3 wszystkich e-busów, które w przywołanym… Czytaj dalej→

I co dalej?

Niedawno dotarłem do raportu, w którym analitycy rynku samochodowego zestawili wysokości dofinansowania do zakupu elektryków w Europie. Na tle państw członkowskich UE liderem dopłat nie jesteśmy. Wypadamy blado na tle stosunku wysokości dofinansowania do ceny zakupu EV. Maksymalna kwota wsparcia to: 27.000 złotych, jednak trzeba spełnić mnóstwo warunków, żeby marzyć o subwencji na podanym poziomie…. Czytaj dalej→

Hallo, hallo jest tam kto?

Chyba nie, ponieważ nikt nie odpowiada poza użytkownikami Linkedln. Sądząc po braku reakcji na niezliczone wpisy zamieszczane w serwisie, a dotyczące stale rosnących cen dóbr wszelakich, korporacyjni decydenci raczej nie włączają się w dyskusję, po czym można wnioskować, że zdają się nie dostrzegać narastającego problemu. Odniosę się jedynie do branży motoryzacyjnej, ponieważ przywołana jest mi… Czytaj dalej→

Domowe ładowanie

Tym razem ADAC przetestowało ładowanie samochodów elektrycznych w warunkach domowych. Przy okazji, warto przypomnieć, ponieważ nie wszyscy muszą pamiętać, że ADAC, to największa organizacja motoryzacyjna na świecie, a dokładnie niemiecki automobilklub zrzeszający 17 milionów członków, w tym 1,5 miliona motocyklistów. Odziały ma na całym świecie. Słynie z cenionych testów opon, przeprowadza crash-testy i tworzy rankingi… Czytaj dalej→

Plus 20% i końca nie widać

Wszelkiej maści pojazdy bez względu na rodzaj napędu dzisiaj są o jedną trzecią droższe, aniżeli w tym samym czasie, ale rok temu. Mało tego, właśnie została ogłoszona prognoza na nadchodzący czas i podwyżki o kolejne 20 procent. Zapaść pogłębiają niebotycznie wysokie stopy procentowe, które istotnie dla firmowych budżetów podniosły koszty leasingu i kredytu. Tylko w… Czytaj dalej→

żarówka

Elektryczne ekstrema

Rosnące ceny energii elektrycznej na Starym Kontynencie mocno wyhamowały zainteresowanie kierowców samochodami na baterie. W przypadku pojazdów na sok z dinozaura wcale nie jest lepiej. Jednak popularyzacja elektryfikacji europejskiej motoryzacji nie powinna się opierać na zapaści rynku samochodów spalinowych, a obecne realia dla EV są bezwzględne. W minionym roku – w sierpniu cena 1 kWh… Czytaj dalej→

pożar

Napęd a wypadkowość

Statystycznie kierowcy samochodów z napędem spalinowym powodują mniej wypadków niż ich koledzy prowadzący auta elektryczne. Przynajmniej tak wynika z informacji opublikowanych przez francuską firmę ubezpieczeniową, która zbadała okoliczności 1 200 kolizji drogowych w Szwecji. Z analiz wynika, że ryzyko spowodowania kraksy przez prowadzących elektryki jest 56% wyższe aniżeli kierowców samochodów z napędem tradycyjnym. Główną przyczyną… Czytaj dalej→