Każdy inaczej

Pomysł zunifikowania europejskiej motoryzacji po 2035 roku wprowadził wiele zamieszania. W myśl unijnych dyrektyw, Stary Kontynent za 13 lat stanie się demiurgiem w globalnej elektryfikacji motoryzacji, a jednocześnie w Azji i Ameryce w dalszym ciągu będzie można kupować i rejestrować nowe auta spalinowe. Mało tego, Chiny zapowiedziały odejście od tradycyjnych napędów na 2060 rok. Do… Czytaj dalej→

Lat 46

Właśnie tyle zdaniem elektromobilnych sceptyków z Wysp Brytyjskich trzeba kręcić po drogach autem spalinowym, żeby wypuścić w atmosferę tyle CO2, co wyprodukowanie jednego elektryka. Swoje wyliczenia podparli danymi przedstawiającymi emisję przy powstawaniu Polestara 2. Z wykorzystanych informacji wynika, że zanim auto zjedzie z taśmy montażowej w powietrze wydostaje się 26 ton dwutlenku węgla. Wynik zestawili… Czytaj dalej→

Nie jesteśmy sami

Tak przynajmniej wynika z wypowiedzi Christian’a Lindner’a – niemieckiego ministra finansów, który podczas spotkania zorganizowanego przez Zrzeszenie Niemieckiego Przemysłu (BDI), powiedział, że niemiecki rząd nie zgodzi się na zaplanowane przez unijnych urzędników kolejne opodatkowanie samochodów z napędem spalinowym. Danina ma zostać nałożona na kierowców wraz z początkiem 2026 roku. Kierowca rejestrujący nowe auto z tradycyjnym… Czytaj dalej→

Jedyny segment

w którym ceny nie rosną, a przeciwnie – spadają, przynajmniej tak wynika z opinii ekspertów zajmujących się rynkiem wtórnym samochodów elektrycznych. Ceny licząc od maja 2019 roku do chwili obecnej spadły o 45 procent. Spadek jest wywołany przede wszystkim rosnącym rynkiem – coraz więcej elektryków jest dostępnych z drugiej ręki. Dzięki temu kilkuletnie auto na… Czytaj dalej→

Qvo vadis

Warto zastanowić się nad odpowiedzią w czasie, w którym ekspansja zmian jest tak ogromna, że nie sposób za nią nadążyć. Rzecz dotyczy także motoryzacji, która dla znakomitej większości nie jest niezbędna, a jedynie ułatwia życie, ponieważ skraca czas podróży pomiędzy punktami „A” i „B”. Dla przyszłości przemysłu motoryzacyjnego, rysują się trzy kierunki – całkowite odejście… Czytaj dalej→

Polowanie na benzynę

Na Starym Kontynencie trwa polowanie na silniki spalinowe niczym na czarownice w średniowieczu. Najniebezpieczniejsze są te wysokoprężne – one są winne całemu złu świata motoryzacyjnego i powinny być odłowione i zniszczone raz na zawsze. W krucjacie przeciwko dieslom, nie mają znaczenia wyniki niezależnych badań, które udowodniły, że zużycie energii przez samochody spalinowe w cyklu całego… Czytaj dalej→

Wykluczenie komunikacyjne

Różne kraje, różne standardy – w 27 krajach Unii, motoryzacja poruszana energią elektryczną rozwija się w inny sposób. W rozwiniętych np. Belgi, czy Holandii już dzisiaj ponad 10% sprzedawanych – nowych samochodów jest napędzanych silnikami na prąd. W Polsce 1,6% i szybko dodam, że ten imponujący wynik, to zasługa flot firmowych lub elektromobili w leasingu…. Czytaj dalej→

pożar

Super samochody

W minionym roku w Polsce tylko 2,3% samochodów nie przeszło badania technicznego – to najlepszy wynik w całej Europie. Z danych udostępnionych przez CEPiK wynika, że po naszych ulicach jeździ 97,7% aut w pełni sprawnych, niezagrażających bezpieczeństwu w ruchu drogowym. Jak jest naprawdę każdy widzi. Faktem jest, że w ciągu kilku dekad, po upadku polskiego… Czytaj dalej→