Trzy razy więcej do 2021 roku

Właśnie o tyle wzrośnie na rynku europejskim liczba modeli aut z napędem alternatywnym. Nie tylko z silnikami elektrycznymi, ale również typu plug-in (elektryczno-spalinowych z możliwością ładowania ogniw z domowego gniazdka). Klienci zamiast obecnych 60, będą mieli do wyboru 214 typów aut, różnych marek. Z szacunków przygotowanych przez ekspertów na podstawie oceny zaawansowania koncernów w prace… Czytaj dalej→

Lotus na baterie

Elektro-sceptycy mogli zmienić swój stosunek do samochodów na baterie, podczas wystawy w Genewie, podziwiając m.in. chorwackiego Rimaca, czy Pininfarina Battista. Dla tych wszystkich, którzy jeszcze wątpią w możliwości aut napędzanych silnikami elektrycznymi Lotus przygotował model Evija. Super samochód dysponuje mocą 2 000 KM, uzyskaną z czterech silników elektrycznych – po jednym na koło. Swoją drogą to… Czytaj dalej→

ZOE trzeciej generacji

A w nim większa moc, zasięg i odzyskiwanie energii podczas każdego zdjęcia nogi z gazu. Pierwszy elektryczny Renault ZOE pojawił się na rynku w 2012 roku. Od tego czasu przeszedł wiele udoskonaleń. Dzisiaj auto dysponuje mocą 135 KM i zasięgiem blisko 400 kilometrów na jednym naładowaniu baterii. Maksymalna prędkość francuskiego mieszczucha to 140 km/h, co… Czytaj dalej→

W pół roku 945 zarejestrowanych elektryków

Niestety nie przez klientów indywidualnych, ale przede wszystkim przez firmy specjalizujące się w oferowaniu samochodów w systemach współdzielenia. To na dzisiaj obraz polskiej elektryfikacji motoryzacji. Dla porównania w tym samym okresie Niemcy zarejestrowali blisko 16 tysięcy elektryków, a Francuzi 11 tysięcy. W naszym kraju do wzrostu sprzedaży EV w bieżącym roku, walnie przyczyniła się jedna… Czytaj dalej→

Ładowarka w każdym domu

Tak przynajmniej zapowiadają przedstawiciele rządu Wielkiej Brytanii. Pomysł został poddany konsultacjom społecznym. Jednak z praktyki wynika, że konsultacje, konsultacjami, a … Kolejna propozycja parlamentu, stanowi konsekwencję, wcześniejszych zapowiedzi, że od 2040 roku, każde, zarejestrowane na Wyspach auto musi pokonać dystans 50 mil bez wykorzystania silnika spalinowego. Rozwiązanie z przydomowymi ładowarkami ma stanowić antidotum na problemy,… Czytaj dalej→

Wsparcie finansowe do zakupu elektryka tak – limit jego ceny nie

„Słowo stało się ciałem.” Zapowiedzi rządu są faktem, który póki co, przybrał formę konsultacji społecznych, prowadzonych do 22 lipca. Rzecz dotyczy dopłat do zakupu nowych aut elektrycznych przez „cywili”, czyli tzw. przeciętnego Kowalskiego – przepraszam wszystkich Kowalskich. Maksymalna dopłata jest dość atrakcyjna ponieważ, ma wynieść: 37 500 złotych. Jednak pod warunkiem, że cena nabycia elektryka… Czytaj dalej→

Co ze zużytymi bateriami z elektryków?

Odpowiedź na pytanie nadeszła z Niemiec, a dokładnie z Münster. W Nadrenii Północnej-Westfalii, powstanie największe w Europie „centrum baterii”. Nie tylko fabryka, w której będą  produkowane ogniwa zasilające do pojazdów elektrycznych, ale także centrum recyklingu, akumulatorów, których pojemność nie pozwala na wydajne zasilanie silników elektrycznych w pojazdach. Na terenie firmy, znajdą swoje siedziby dziesiątki przedsiębiorstw… Czytaj dalej→

Radykalnie ?

Obecny rząd irlandzki, chce wprowadzić zakaz kupowania aut z napędem tradycyjnym po 2030 roku. W ciągu 11 lat, wszystkie samochody „duże i małe” mają napędzać silniki elektryczne. Co  ciekawe, Irlandia w tej chwili, energetycznie w 85%,  jest uzależniona od paliw kopalnych, a mimo to, rządzący, podjęli decyzję o radykalnej elektryfikacji motoryzacji. Do czasu wprowadzenia zakazu… Czytaj dalej→