Już po zupie

Posłowie centralnego rządu europejskiego głosami 339 „za” i 249 „przeciw” – zdecydowali, że od 2035 roku nastąpi koniec rejestracji nowych samochodów spalinowych o masie własnej do 3,5 tony. W urzędach komunikacji będzie można zarejestrować jedynie auto z napędem elektrycznym bądź wodorowym. W przypadku tego drugiego, póki co, najbliższa stacja do tankowania znajduje się w Berlinie,… Czytaj dalej→

W końcu

Zbliżają się przepisy, które usprawnią montaż ładowarek na prywatnych miejscach parkingowych. Do tej pory zapisy były mało precyzyjne i skutecznie utrudniały życie właścicielom samochodów elektrycznych, którzy chcieli naładować swoje bolidy w warunkach domowych. Montaż tzw. wallbox’a w bloku, to dramat w kilku odsłonach, w którym główną rolę odgrywają urzędnicy, interpretacje ustawy i procedury administracyjne. Wszystko… Czytaj dalej→

Mocny łańcuch dostaw

Rynek nienawidzi pustki, a interes musi się kręcić. Zniesienie cła na auta sprowadzane do Ukrainy, powoduje, że rodzimy rynek używek pustoszeje. Polskie auto-handle przeżywają oblężenie, szczególnie we wschodniej części kraju, a tamtejsze wydziały komunikacji nie nadążają z wydawaniem tymczasowych rejestracji umożliwiających wywóz pojazdów. Likwidacja cła oraz podatku VAT na większość importowanych artykułów obniżyła Ukraińcom ceny… Czytaj dalej→

Skok motoryzacyjny …

… a jego efektem szybujące w górę ceny samochodów, osiągające pułap niedostępny dla milionów ludzi na całym świecie. Obecnie już wielu dealerów, wyraża nadzieję, że więcej podwyżek nie będzie, ponieważ sprzedają coraz więcej samochodów, z których klienci po prostu zrezygnowali. Horrendalnie drogie są już nie tylko auta elektryczne, ale także spalinowe. Mało tego nic nie… Czytaj dalej→

Wsparcie odjeżdża

Branża już liczy starty, ponieważ zmiany przepisów mają wejść jeszcze w tym roku. Uszczuplenie finansowe dla indywidualnego klienta osiągnie nawet 4 500 euro. Niemiecki rząd zapowiedział całkowite zlikwidowanie dopłat do zakupu hybryd plug-in i obniżenie dofinansowania do kupna samochodu elektrycznego. Zdaniem branży, decyzja polityków znacząco odbije się na rynku. Wywoła duży spadek sprzedaży aut zelektryfikowanych… Czytaj dalej→

Kasa się zgadza

Odwrotu od motoryzacji poruszanej energią elektryczną nie ma. Koncerny samochodowe zainwestowały miliardy euro, żeby przestawić produkcję z tradycyjnej na akumulatorową i z pewnością nie wycofają się z przedsięwzięcia. Potwierdza, to Markus Schaefer CTO (dyrektor techniczny) w Mercedesie. W wywiadzie udzielonym dla pisma: „Road & Track” powiedział m.in., że auta elektryczne nie stanieją i nie zbliżą… Czytaj dalej→

Naprawa, zamiast wymiany

Producenci elektryków, pracują nad przywracaniem życia bateriom z samochodów. Dzisiaj do przeszłości należy powszechna opinia, że akumulatora z elektryka nie można naprawić. Oczywiście, że można, ale dla wytwórcy, łatwiej i korzystniej jest wymienić cały zestaw ogniw na nowy, a jeszcze lepiej zezłomować EV i nakłonić kierowcę do kupna nowego. Jednak globalna sytuacja, zmusiła motoryzacyjny świat… Czytaj dalej→

Niepubliczna, a domowa

Zelektryfikowanych samochodów przybywa, głównie za sprawą rosnącego rynku wtórnego, firm prywatnych, a także jednostek publicznych, które wypełniają ustawowy obowiązek posiadania w swojej flocie aut elektrycznych. Tym samym oddolna inicjatywa obywatelska, skutecznie wyręcza państwo z obowiązków w stosunku do suwerena. Z kolei rosnąca w narodzie popularność automobili, poruszanych energią elektryczną, pociąga za sobą rozwój rynku ładowarek…. Czytaj dalej→