150 000 za naprawę wgniecenia w podwoziu

Równie fascynująca, co motoryzacja napędzana energią elektryczną, fascynujący jest koszt naprawy samochodu na baterie. Od blisko miesiąca, elektryzuje relacja właściciela Jaguara z Norwegii. Za niewielkie uszkodzenie podwozia, które powstało najprawdopodobniej w warsztacie wulkanizacyjnym, który wymieniał opony letnie na zimowe, autoryzowany serwis zażądał w przeliczeniu na złotówki 150 000. Nie dziwi zatem fakt, że w tym… Czytaj dalej→

Kolejny problem do rozwiązania

Coraz częściej i głośniej, operatorzy energetyczni domagają się możliwości zdalnego odłączania punktów ładujących samochody elektryczne np. w godzinach szczytowego poboru mocy, czy dużego obciążenia sieci. Tym samym, ziszcza się czarny scenariusz, przeciwników politycznego dyktatu, narzucającego wymianę samochodów spalinowych na elektryczne, przez kolejne restrykcyjne normy emisji CO2. Nie dość, że technologia i koszty produkcji baterii do… Czytaj dalej→

Liczą się fakty, a nie ściema

Do 2025 roku pozostały cztery lata i 990 249 samochodów do miliona zapowiadanych na polskich drogach elektryków. Liczby nie kłamią, a pisanie przez jedną z organizacji zajmujących się tematyką elektromobilną, o stałych wzrostach sprzedaży w odniesieniu do minionego roku i doliczenie do EV modeli plug-in, to jedynie wprowadzenie opinii publicznej w błąd. Oczywiście, że w… Czytaj dalej→

Kradną na potęgę

Stacje do ładowania samochodów elektrycznych, jeszcze na stałe nie zdążyły się wpisać w europejski krajobraz infrastruktury drogowej, a już ich elementy padły łupem złodziei. Niepokojące informacje o masowej kradzieży przewodów do ładowania elektryków dotarły z Holandii. Złodzieje w niespełna dwa tygodnie tylko w dzielnicy – Amsterdam Południe ukradli 21 kabli do ładowania. Nie rzadko łupem… Czytaj dalej→

nie kłam

Bateria z motocykla

Inżynierowie nieprzerwanie pracują nad nowymi bateriami do aut elektrycznych. Mimo postępu w dalszym ciągu podstawowe parametry, jak wielkość, waga, pojemność, szybkość ładowania dalekie są od doskonałości. Problem jest poważny, ponieważ, to akumulatory w EV decydują o zasięgu, czyli kluczowym parametrze auta napędzanego prądem. Jednocześnie ogniwa są najcięższym, a zarazem najdroższym elementem samochodu elektrycznego. Specjaliści, jednego… Czytaj dalej→

Elektryfikacja motoryzacji w liczbach

Niekwestionowanym liderem światowej elektryfikacji motoryzacji są Chiny. Po ulicach Państwa Środka jeździ 2,58 miliony aut z napędem elektrycznym. Na całym świecie 4,79 miliony. W Europie 970 tysięcy, a w Stanach 880 tysięcy. Zupełnie inna kolejność towarzyszy samochodom z napędem hybrydowym z możliwością ładowania baterii z gniazdka, czyli plug-in. IEA – Międzynarodowa Agencja Energetyczna, policzyła, że… Czytaj dalej→

Jazda buspasem i darmowe parkowanie

To w powszechnym odbiorze główne korzyści wynikające z użytkowania samochodu elektrycznego, za które potencjalni klienci są w stanie zapłacić. Tak przynajmniej wynika z badań ankietowych przeprowadzonych przez InsightOut Lab i Volkswagen’a. 66 procent przepytanych chętnie skorzystałoby z wymienionych przywilejów i co trzeci z ankietowanych byłby skłonny za nie zapłacić. Pytani, mając do wyboru dwa auta… Czytaj dalej→

7,5 elektryka na jedną stację do ładowania

Tyle obecnie w Europie przypada samochodów elektrycznych na jedną stację do ładowania. W 2030 roku będzie to 10 aut na stację pod warunkiem, że spełnią się założenia unijnego rządu zapowiadające 30 milionów EV na ulicach i trzy miliony stacji do ich ładowania. Warto zauważyć, że już dzisiaj np. w Norwegii trzeba stać w kolejce czekając… Czytaj dalej→