Kiedyś, ktoś …

Kiedyś, ktoś powiedział, że: „…prosty lud, to kupi”, nie bądźmy, zatem prostym ludem i nie kupujmy tego. Od pewnego czasu boję się czytać wiadomości ze świata i to nie z powodu globalnej zarazy, która zdziesiątkowała naszą populację i w dalszym ciągu jest niebezpieczna. Źródłem obaw są także kolejne decyzje podejmowane przez centralny rząd Europy. Nie… Czytaj dalej→

Elektryki dla menedżerów

Jak wynika z badania rynku samochodów elektrycznych – przeprowadzonego przez jeden z polskich banków – EV, to idealne auta dla menedżerów, którzy dziennie pokonują około 100 kilometrów. Jednocześnie blisko 160 firm na 800 zankietowanych, rozważa zakup auta elektrycznego do celów służbowych. Dwa procent małych firm i trzy procent średnich już użytkuje elektryki w codziennej pracy…. Czytaj dalej→

Koniec z samochodami na benzynę

Za niespełna 14 lat w Europie zacznie obowiązywać całkowity zakaz sprzedaży, nowych samochodów spalinowych, zarówno osobowych, jak również ciężarowych. Wcześniejsze prognozy, zaczynają się stawać faktem i przyjmują konkretne zapisy do wprowadzenia w życie. Politycy centralnego rządu Europy w zaciszu gabinetów opracowują radykalne obostrzenia dotyczące kategorycznego zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi. Projekt na ujrzeć światło… Czytaj dalej→

Auto na baterie z dotacją

12 lipca po naładowaniu nową energią, ruszy kolejna edycja programu dopłat do zakupu samochodu elektrycznego. Ministerstwo Klimatu i Środowiska, pogram nazwało: „Mój Elektryk”. W pierwszej kolejności dotacja będzie adresowana do osób fizycznych. Poziom dofinansowania, to 18 750 złotych. Nowością jest wsparcie dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny i w tym przypadku kwota dotacji może dojść do… Czytaj dalej→

Samochód, jak koń – tylko dla bogatych

W Afryce synonimem zamożności jest liczba posiadanych krów. Na Starym Kontynencie o zasobności portfela świadczy posiadanie konia, ale za chwilę także samochodu. Politycy, centralnego rządu europejskiego, ręcznie sterujący rynkiem m.in. sprzedaży aut, od lat wyznaczają kierunki, rozwoju motoryzacji. Robią wszystko, żeby nowy samochód był dedykowany tylko dla majętnej części społeczeństwa, a nie dobrem powszechnym, jak… Czytaj dalej→

Jeden na dziesięć

Tyle zarejestrowanych w Polsce EV użytkują osoby prywatne, a co trzeci elektryk stanowi jeżdżącą reklamę pojazdów napędzanych prądem. Jeżeli przyjąć za 100% nowe, zarejestrowane auta z bateriami na pokładzie, to 27% rejestrują dealerzy do prezentacji i jazd testowych. 7,3% bezpośredni importerzy, także do celów promocyjnych m.in. dla dziennikarzy piszących o motoryzacji. Pozostałe, blisko 60%, zasila… Czytaj dalej→

Jaką mamy pewność …

…, że samochody elektryczne za chwilę nie znajdą się na celowniku brukselskich polityków, ponieważ ich właściciele pokonują rocznie więcej kilometrów, niż kierowcy aut z napędem spalinowym. Wynikami badań podzielił się jeden z japońskich producentów elektryków. Z ankiet przeprowadzonych wśród 7 000 Europejczyków – wynika, że swoimi EV pokonują rocznie średnio 14 300 kilometrów, a to… Czytaj dalej→

Motoryzacyjny komunizm

Brukselska utopia ekologiczna nabiera coraz większej prędkości. Co gorsze, polityczny terror wobec producentów samochodów prowadzony jest pod szyldem elektryfikacji motoryzacji. Kolejne restrykcyjne normy emisji i lista podstawowego wyposażenia w tanich autach miejskich już rujnuje branżę. Drenuje kieszenie klientów, a nadchodzący rok, poza następnymi nie do spełnienia normami nałoży obowiązek montowania w nowych samochodach czarnych skrzynek,… Czytaj dalej→