Czarny scenariusz, tuż, tuż,

Koszty utrzymania własnego samochodu, bez względu na napęd stale rosną. W ciągu dwóch dekad, politycy z Brukseli raz na zawsze pozbawią nas prywatnych samochodów, najpierw spalinowych, a później elektrycznych. Trzymanie auta w garażu będzie skrajnie nieopłacalne. Cena zakupu, ubezpieczenia, utrzymania będą horrendalnie wysokie. Będą rosły opłaty za parkowanie w strefach. Powstaną kolejne Strefy Czystego Transportu…. Czytaj dalej→

Niemcy sprzedają CO2

Właściciele samochodów elektrycznych w Niemczech sprzedają kredyty CO2. Powstała strona internetowa, na której mogą się rejestrować posiadacze EV i zarabiać. Platforma uzyskała od Federalnej Agencji Środowiska, certyfikat „oszczędzania” emisji dwutlenku węgla. Skupowane przez FAŚ – CO2, od właścicieli elektryków, agencja, odsprzedaje firmom, które go potrzebują. Operacja przypomina biznes prowadzony z dużym zyskiem przez producenta elektryków… Czytaj dalej→

Czterej giganci…

dokonali epokowego skoku do przyszłości w popularyzacji zelektryfikowanych jednośladów. Porozumienie o unifikacji, wymiennych baterii, podpisali przedstawiciele: Honda, Yamaha, KTM, Piaggio. Do życia powołali konsorcjum, które wyprodukuje i rozpowszechni zunifikowane akumulatory do wymienionych marek: motocykli, skuterów, motorowerów, trójkołowców oraz quadów. Znormalizowane ogniwa mogą skutecznie wpłynąć na dynamikę rozwoju niskonapięciowej elektromobilności. Głównym celem konsorcjum jest rozwiązanie kwestii… Czytaj dalej→

Po słowackiej stronie

Koniec wjazdu autami spalinowymi w Tatry i okolice. Ochrona gór, przyrody i oduczenie kierowców nawyku dojechania wszędzie samochodem. W słowackim Ministerstwie Transportu, zrodził się plan zakazu wjazdu autami z napędem tradycyjnym w góry. Tatry, po stronie naszych sąsiadów do 2030 roku mają być strefą czystego powietrza, wolną od spalin i transportu indywidualnego opartego na soku… Czytaj dalej→

Electric Vehicle z drugiej ręki

Auta na baterie dostępne są na rynku motoryzacyjnym od 2008 roku. Zainteresowanie kierowców napędem elektrycznym nasiliło się na przełomie 2012/2013. Wówczas w salonach pojawiły się pierwsze, zaprojektowane od podstaw EV. Cena w porównaniu do tradycyjnego spalinowca nie należała do atrakcyjnych i nie należy do dzisiaj. W dalszym ciągu za elektryka trzeba zapłacić około 30% więcej… Czytaj dalej→

Ładowanie w 15 minut

Projekt wyceniony został na 3 mld dolarów. Efektem jest najszybsza ładowarka modułowa na świecie, produkowana przez międzynarodowy koncern z siedzibą główną w Zurychu. Firma zadebiutowała w 2010 roku. Od tego czasu na 88 rynkach, sprzedała 460 000 ładowarek. Terra 360 o mocy 360 kW, daje możliwość ładowania czterech – dowolnej marki samochodów elektrycznych jednocześnie, a… Czytaj dalej→

Extreme on the highway

Polski ewenement – stacje szybkiego ładowania znajdują się głównie w centrach dużych miast, a nie wzdłuż autostrad, dróg krajowych, czy powiatowych. W efekcie, ogromnym wyzwaniem dla kierowcy auta elektrycznego jest zaplanowanie punków uzupełnienia energii w akumulatorach. Ładowarek próżno szukać w MOP (Miejscach Obsługi Podróżnych), czy stacjach benzynowych. Rzadkością są stacje o mocy 90 kW. Standardem… Czytaj dalej→

Jazda tylko po swojej dzielnicy

To kolejny problem do rozwiązania w upowszechnianiu polskiej elektromobilności. Konkretnie dotyczy granic działania operatorów energetycznych, którzy sprzedają prąd m.in. do ładowarek. Kłopot polega na tym, że każdy z nich, wprowadza na rynek swoją kartę, która uprawnia do ładowania, ale tylko na obszarze dystrybucji operatora. Po przekroczeniu regionu, na którym funkcjonuje dany sprzedawca prądu, karta traci… Czytaj dalej→