Mniej niż za Golfa

Takie rzeczy to tylko w Norwegii – nomen omen, dzięki bogatym złożom ropy naftowej. Dzięki wspomnianym, mieszkańcy w tym surowym klimacie mogą sobie pozwolić na zakup aut elektrycznych na niespotykaną w innych krajach skalę. Poziom dopłat i zwolnień m.in. podatkowych za zakup elektryka przy jednocześnie bardzo wysokich opłatach za posiadanie auta spalinowego, już dawno sprawiły,… Czytaj dalej→

Papierowy zegar

Pomysł wśród właścicieli samochodów elektrycznych robi furorę, szczególnie w czasie korzystania z ładowarki publicznej. Idea jest banalnie prosta. Kierowca EV podjeżdża do stacji i podłącza elektromobil do ładowania. W chwili rozpoczęcia uzupełniania prądu w bateriach, wyświetlacz w aucie pokazuje szacunkowy czas zakończenia procesu. Korzystający ze stacji ustawia godzinę końca ładowania na papierowym zegarze i udostępnia,… Czytaj dalej→

Połączone przewody

Szybkość rozwoju elektromobilności, bezpośrednio zależy od dynamiki powstawania infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych. Branża w dalszym ciągu mówi o konieczności pokonywania wielu barier. Wśród nich to, czas uzyskania akceptacji przez Urząd Dozoru Technicznego, a także koszty przyłączy. W Polsce jest niespełna 1 180 stacji prądu zmiennego i zaledwie 540 prądu stałego – zwanych potocznie szybkimi,… Czytaj dalej→

Societe Europeenne – nowa firma od akumulatorów

Popularna, niemiecka, Grupa, znana m.in. z produkcji Golfa, utworzyła europejskie konsorcjum, które ma się zająć akumulatorami do EV, a dokładnie projektowaniem i wdrażaniem zunifikowanych rozwiązań, a także odzyskiwaniem i ponownym wykorzystywaniem elementów z baterii. W zakładach położonych w Dolnej Saksonii w Salzgitter, zebrała zespół ludzi, składający się z najlepszych specjalistów i partnerów biznesowych z całej… Czytaj dalej→

Obecne ceny ładowania EV

Pisałem kilka razy o sposobach ładowania baterii w autach elektrycznych, zatem tylko przypomnę. Energię w ogniwach EV można uzupełnić w domu z gniazdka elektrycznego (z mocą 2,3kW), wollboxa, czyli naściennej ładowarki domowej (z mocą około 11kW w zależności od ładowarki z zaznaczeniem, że do instalacji wskazany jest zmienny prąd trójfazowy) i stacjach publicznych. Tych ostatnich… Czytaj dalej→

Amerykański patent

Niewątpliwie słabą stroną aut elektrycznych są kiepskie możliwości naprawy po kolizjach drogowych. Szczególnie wówczas, gdy zachodzi podejrzenie naruszenia zestawu akumulatorów. W takim przypadku, elektryk najczęściej trafia na złom, ponieważ niejednokrotnie naprawa, przewyższa koszty zakupu nowego. Jednak od każdej reguły jest wyjątek, a drogą do niego jest ludzka zaradność. Pewien kongresmen z Kentucky, wpadł na genialny… Czytaj dalej→

Baterie z samochodów do pociągów

Producent samochodu elektrycznego – modelu Leaf oraz East Japan Railway Company, prowadzą zaawansowane prace nad wykorzystaniem zużytych baterii z EV w pociągach. Zregenerowane, dostają drugie życie i zastępują mało wydajne akumulatory ołowiowo – kwasowe w elektrowozach. Odpowiednio przygotowane są magazynem energii na wypadek awarii zasilania sieciowego. Kaito Tochihara, zastępca kierownika Centrum Badań i Rozwoju JR… Czytaj dalej→

COP 24

Polska znalazła się w grupie 24 sygnatariuszy, którzy podpisali deklarację przyspieszenia przechodzenia motoryzacji na zero emisyjną. Podpisy pod dokumentem złożyli przedstawiciele 24 państw rozwiniętych, 7 rozwijających się, a także władze 39 miast, stanów i regionów. Dołączyli do nich reprezentanci 6 producentów samochodów oraz 28 operatorów flot i platform współdzielenia pojazdów. Porozumienia nie poparły: Niemcy, Francja,… Czytaj dalej→