Baterie z samochodów do pociągów

Producent samochodu elektrycznego – modelu Leaf oraz East Japan Railway Company, prowadzą zaawansowane prace nad wykorzystaniem zużytych baterii z EV w pociągach. Zregenerowane, dostają drugie życie i zastępują mało wydajne akumulatory ołowiowo – kwasowe w elektrowozach. Odpowiednio przygotowane są magazynem energii na wypadek awarii zasilania sieciowego. Kaito Tochihara, zastępca kierownika Centrum Badań i Rozwoju JR East – podkreśla, że rozwiązanie jest przyjazne dla środowiska, a także tańsze i wygodniejsze w obsłudze. Do nadzorowania działania i wydajności zestawów baterii z samochodów, zainstalowanych w pociągach, zastosowane są te same systemy, co w EV. Dane odbierane są w centrum kontroli i na ich podstawie podejmowane decyzje serwisowe. Warto przypomnieć, że już wcześniej ogniwa z blisko 200 Nissanów, po regeneracji z powodzeniem oświetliło stadion Ajaxu. Akumulatory z tego popularnego, japońskiego elektryka na końcu swojej eksploatacji w aucie, zachowują pojemność od 60 do 80 procent. Pozwala to, na wykorzystanie ogniw w innych obszarach rynku elektrycznego. Poza elektrowozami i wspomnianym stadionem holenderskiej drużyny piłkarskiej, baterie stanowią podstawę m.in. do budowy magazynów energii. Zestawy mogą dostarczać prąd na budowach, pełnić rolę zasilania awaryjnego w szpitalach oraz innych obiektach użyteczności publicznej. To jedno z rozwiązań dla najsłabszego elementu motoryzacji napędzanej elektrycznością – recyklingu zużytych akumulatorów.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...