2 500 złotych za prąd

Jedną z pokus czyhających na kierowców samochodów elektrycznych jest maksymalny moment obrotowy dostępny natychmiast po zamknięciu obwodu elektrycznego – to znaczy dotknięciu pedału gazu. Czym głębsze przyduszenie, tym większe przyspieszenie i silniejsze wrażenia powodujące przyrost adrenaliny. W zdecydowanej większości przypadków miejskie samochody elektryczne, w tym jednej z bawarskich marek, przyspieszają zdecydowanie szybciej niż modele opatrzone… Czytaj dalej→

No i zdechł

Przywołane można odnieść do rynku wtórnego samochodów elektrycznych w Niemczech. Z danych upublicznionych przez Federalny Urząd Transportu Samochodowego wynika, że w minionym roku 97 tysięcy elektryków zmieniło swoich pierwotnych właścicieli na kolejnych. Według wyliczeń urzędników, to 1,6 procenta wszystkich transakcji sprzedaży z drugiej ręki. Powodów obecnego stanu jest wiele, zaczynając od technologii, a kończąc na… Czytaj dalej→

Bumerang

Tytułowy odnosi do tematu wyższości samochodów elektrycznych nad spalinowymi w okresie zimy, a powrót rozważania sprowokowały testy przeprowadzone przez ADAC i Euro NCAP. Od czasu powrotu aut bateryjnych na rynek motoryzacyjny, opisywanym nieprzerwanie doskwiera niedoskonałość zasilania napędu. Latem zestawy wysokonapięciowych akumulatorów trakcyjnych muszą być schładzane, a zimą ogrzewane. Wspomniane jest wymagane w celu uzyskania maksymalnie… Czytaj dalej→

Na zimę tylko na prąd

Jedna z norweskich firm świadcząca usługi z zakresu pomocy drogowej przygotowała ciekawe zestawienie dotyczące awaryjności samochodów w ciągu dziewięciu dni stycznia 2024 roku. W oparciu o zgłoszenia i interwencje, opracowała katalog, z którego wynika, że auta spalinowe w temperaturach poniżej zera częściej wymagają zewnętrznego wsparcie niż elektryczne. Wyniki obserwacji można uznać za reprezentatywne, ponieważ pochodzą… Czytaj dalej→

Utrata wartości

Kolejne wieści z rynku poraziły właścicieli samochodów elektrycznych. Z analiz sprzedaży elektryków z tzw. drugiej ręki, jasno wynika, że auta na baterie tracą na wartości przy odsprzedaży szybciej niż wszystkie pozostałe. Badanie przeprowadzone przez iSeeCars.com pokazuje, że w ciągu pięciu lat użytkowania różnica pomiędzy ceną zakupu a zbycia może przekroczyć 50 procent. Na rynku amerykańskim… Czytaj dalej→

Gorący temat

Spadek temperatury w ostatnich dniach już tradycyjnie rozgrzał temat dotyczący problemów z samochodami elektrycznymi w okresie zimy. Zamarzają klamki, lusterka, klapy bagażników i w ogóle nie jest przyjemnie. Jednak wymienione kłopoty wywołane aurą dotykają również aut z napędem konwencjonalnym. Zdecydowanie najpoważniejszą bolączką elektryków jest topniejący w oczach zasięg po pełnym naładowaniu baterii trakcyjnych. Różnice pomiędzy… Czytaj dalej→

nie kłam

Z szybkością pioruna

Wieści w sieci rozprzestrzeniają się z prędkością pioruna do tego błysku informacji nie krępują żadne granice. Dzięki temu na jednym z amerykańskich portali można zobaczyć zdjęcia i przeczytać o przygodzie właściciela samochodu elektrycznego Polestar 2. Auto poruszając się drogą pośród drzew wpadło w oko jeleniowi, który chciał zobaczyć elektryka z bliska, ale podbiegł za szybko… Czytaj dalej→

Baterie i niskie temperatury

Zestawienie tytułowych, zdecydowanie nie jest najlepszym połączeniem, szczególnie w samochodach elektrycznych. Użytkownicy aut akumulatorowych z przerażeniem obserwują wskaźnik naładowania baterii szczególnie w okresie spadku temperatury poniżej zera. Zmniejszającemu się w oczach poziomowi naładowania towarzyszy kurczący się zasięg pojazdu. Zjawisko potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych przez American Automobile Association. Federacja przetestowała kilka modeli samochodów, różnych producentów i… Czytaj dalej→