Pali się, jak elektryk

Od czasu skonstruowania pierwszego samochodu dochodzi do wypadków i pożarów. Palą się zarówno auta spalinowe, jak i elektryczne. Z racji, że bateryjnych jest mniej, a pożary są bardzo widowiskowe można odnieść wrażenie, że elektryki płoną znacznie częściej niż tradycyjne. W rzeczywistości ilość pożarów jednych i drugich statystycznie jest zbliżona – mając na uwadze stosunek całej… Czytaj dalej→

Miejskie górnictwo

To branża wywodząca się z globalnej elektryfikacji motoryzacji i staje się coraz popularniejsza. Ponadto, regularnie zyskuje na wartości. Powstała na wskutek systematycznie pogłębiającego się deficytu pierwiastków ziem rzadkich, potrzebnych m.in. do produkcji samochodów, a w szczególności akumulatorów trakcyjnych. W związku z tym, przy okazji popularyzacji samochodów elektrycznych rozwija się tzw. urban mining, czyli miejskie górnictwo…. Czytaj dalej→

Czkawka

Jedynie kwestią czasu było zebranie żniwa z bezmyślnego drenowania kieszeni konsumentów. Z opracowania przygotowanego i opublikowanego przez dwie organizacje branżowe, wynika, że salony samochodowe w II kwartale obecnego roku zanotowały o 20,8 procent mniejszy ruch klientów stałych i przekraczający 20 procent spadek wizyt klientów okazjonalnych – w odniesieniu to tego samego czasu ubiegłego roku. Dodatkowo… Czytaj dalej→

pożar

Płoną na lądzie i na wodzie

Informacja o płonącym samochodowcu u wybrzeży Holandii, 50 kilometrów na północ od wyspy Ameland zbiegła się w czasie z komunikatem jednej z galerii w mieście Neptuna. Zarządca podjął decyzję o zakazie parkowania samochodów na baterie w poziemnej części garażu. W regulaminie korzystania znalazł się czytelny zapis o wyłączeniu z parkowania samochodów wyposażonych w instalację LPG… Czytaj dalej→

Nie wszyscy wiedzą, że …

Polska jest drugim na globie producentem baterii do samochodów elektrycznych, wyprzedzają nas Chiny, w których powstaje połowa wszystkich elektryków na świecie. Ponadto, fabryki renomowanych producentów, którzy wynieśli nasz kraj na drugą pozycję, nieprzerwanie zwiększają swój potencjał i po rozbudowie jeden z nich będzie wytwarzał milion akumulatorów trakcyjnych rocznie. Do tego w trakcie realizacji są kolejne… Czytaj dalej→

„Daily Telegraph” bije na alarm

Jak podaje brytyjski dziennik poranny, samochody elektryczne przyczyniają się do większej degradacji nawierzchni jezdni na Wyspach aniżeli auta z napędem tradycyjnym. Tylko w minionym roku naprawy uszkodzonych dróg kosztowały podatników 12 mld funtów. W 2013 roku przywołana kwota wystarczyłaby na prowadzenie remontów przez dwa lata. Zdaniem autorów publikacji, elektryki niszczą nawierzchnię dwukrotnie bardziej niż pojazdy… Czytaj dalej→

Co z akumulatorami?

Od ponad dekady, producenci samochodów elektrycznych utrzymują nas w przekonaniu, że jednym z najskuteczniejszych sposobów pozbywania się akumulatorów trakcyjnych z EV jest budowa magazynów energii. W ten sposób baterie zyskują drugie życie, a co najważniejsze nie szkodzą środowisku naturalnemu i nie wymagają budowy sarkofagów do składowania zużytych zestawów do czasu, w którym rozwiązanie zepnie się… Czytaj dalej→

Emocje

Zasadniczo większość spotkań establishmentu zabiegającego o dobro ludzi i planety Matki, kończy się kontrowersyjnie. Otóż podczas ostatniego Światowego Forum Ekonomicznego, zbawcy Ziemi i ludzkości, zaproponowali usunąć z dróg 75 procent wszystkich samochodów, nie zwracając przy tym uwagi na napęd. Uzasadnieniem dla pomysłu są zmiany klimatu i oczywiście pomyślność suwerena. Przemyślenia, zwyczajowo zebrali i opublikowali –… Czytaj dalej→