1360 na hydrogenium

Ilu ekspertów tyle opinii na temat kierunków rozwoju zasilania samochodów elektrycznych. Jedni mówią o lekkich bateriach o ogromnej pojemności, a drudzy wprost o wodorowych ogniwach paliwowych. Słuszność drugich wzmocnił wynik testu japońskiego producenta modelu Mirai. Na jednym tankowaniu wodoru, które trwało 5 minut, samochód, przejechał 1360 kilometrów. Próba zajęła dwa, słoneczne dni sierpnia. Przeprowadzona została… Czytaj dalej→

Czarny scenariusz, tuż, tuż,

Koszty utrzymania własnego samochodu, bez względu na napęd stale rosną. W ciągu dwóch dekad, politycy z Brukseli raz na zawsze pozbawią nas prywatnych samochodów, najpierw spalinowych, a później elektrycznych. Trzymanie auta w garażu będzie skrajnie nieopłacalne. Cena zakupu, ubezpieczenia, utrzymania będą horrendalnie wysokie. Będą rosły opłaty za parkowanie w strefach. Powstaną kolejne Strefy Czystego Transportu…. Czytaj dalej→

Niemcy sprzedają CO2

Właściciele samochodów elektrycznych w Niemczech sprzedają kredyty CO2. Powstała strona internetowa, na której mogą się rejestrować posiadacze EV i zarabiać. Platforma uzyskała od Federalnej Agencji Środowiska, certyfikat „oszczędzania” emisji dwutlenku węgla. Skupowane przez FAŚ – CO2, od właścicieli elektryków, agencja, odsprzedaje firmom, które go potrzebują. Operacja przypomina biznes prowadzony z dużym zyskiem przez producenta elektryków… Czytaj dalej→

Jak zabić EV

Henry Ford: „Myślenie, to najcięższa praca z możliwych, pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje”. Od zacytowanych słów minęło wiele czasu, a bezrobocie zatacza coraz większe kręgi. Jednym z przykładów na „najcięższą pracę z możliwych” jest pomysł podniesienia akcyzy za prąd do ładowania samochodów elektrycznych. Obecna wynosi 5 złotych za megawatogodzinę, bez względu na wykorzystanie energii…. Czytaj dalej→

Czterej giganci…

dokonali epokowego skoku do przyszłości w popularyzacji zelektryfikowanych jednośladów. Porozumienie o unifikacji, wymiennych baterii, podpisali przedstawiciele: Honda, Yamaha, KTM, Piaggio. Do życia powołali konsorcjum, które wyprodukuje i rozpowszechni zunifikowane akumulatory do wymienionych marek: motocykli, skuterów, motorowerów, trójkołowców oraz quadów. Znormalizowane ogniwa mogą skutecznie wpłynąć na dynamikę rozwoju niskonapięciowej elektromobilności. Głównym celem konsorcjum jest rozwiązanie kwestii… Czytaj dalej→

Po słowackiej stronie

Koniec wjazdu autami spalinowymi w Tatry i okolice. Ochrona gór, przyrody i oduczenie kierowców nawyku dojechania wszędzie samochodem. W słowackim Ministerstwie Transportu, zrodził się plan zakazu wjazdu autami z napędem tradycyjnym w góry. Tatry, po stronie naszych sąsiadów do 2030 roku mają być strefą czystego powietrza, wolną od spalin i transportu indywidualnego opartego na soku… Czytaj dalej→

Zbójcy z kluczem w ręku – widzisz reaguj!

Na bardzo popularnym portalu społecznościowym, pojawił się pomysł: „Lug Nut Challenge”, czyli odkręć śruby w kołach przypadkowego samochodu. Pomysł zyskuje na popularności, na tę chwilę głównie w Stanach. Z doniesień medialnych wynika, że ofiarami staje się coraz większa liczba kierowców, a w sieci zamieszczane są krótkie filmiki obrazujące efekty debilnego wyzwania. Czym gorsze, tym lepsze,… Czytaj dalej→

Electric Vehicle z drugiej ręki

Auta na baterie dostępne są na rynku motoryzacyjnym od 2008 roku. Zainteresowanie kierowców napędem elektrycznym nasiliło się na przełomie 2012/2013. Wówczas w salonach pojawiły się pierwsze, zaprojektowane od podstaw EV. Cena w porównaniu do tradycyjnego spalinowca nie należała do atrakcyjnych i nie należy do dzisiaj. W dalszym ciągu za elektryka trzeba zapłacić około 30% więcej… Czytaj dalej→