elektrykami

Co z tymi „elektrykami”?

Póki, co jesteśmy niekwestionowanym liderem na rynku sprzedaży aut z napędem spalinowym. Tylko w styczniu 2018 roku, zarejestrowano 46 tysięcy nowych samochodów. Jeżeli doliczy się do tego pojazdy do 3,5 tony, to liczba ta, wzrasta do 51 tysięcy. W minionym, 2017 roku, salony sprzedały ponad 500.000 nowych samochodów, to cztery razy więcej niż w pozostałych… Czytaj dalej→

Konkretne rozwiązanie FNT

W tym roku ma powstać Fundusz Niskoemisyjnego Transportu. Z pełną mocą zacznie pracować od przyszłego. Będzie miał status celowego. Z jego zasobów będą rozdzielane środki i sponsorowane strategiczne dla rozwoju polskiej elektromobilności decyzje. Zarządzanie funduszem znajdzie się w kompetencjach Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który będzie organizował konkursy i nabory projektów. FNT będzie… Czytaj dalej→

Historia „elektryka” zatoczyła koło

Od zarania dziejów motoryzacji, kombinowano, jak konia, zastąpić innym napędem np. parowym. Dalej myślano, jak parę zamienić w kolejny napęd. I tak następnym krokiem w motoryzacyjnej ewolucji stał się silnik elektryczny. Przełomem było wynalezienie w 1859 roku akumulatora kwasowo-ołowiowego. Umożliwiło to, zainstalowanie na wozie baterii, z której można było zasilić silnik elektryczny. Kolejny skok dokonał… Czytaj dalej→

chaos

Chaos nie jest rozwiązaniem

Wcześniej pisałem, że integralnym elementem rozwoju elektromobilności jest budowa infrastruktury do ładowania baterii w samochodach, czyli stacji. Przytoczyłem m.in. przykład z Norwegii. Kraju bezsprzecznie wiodącego w wdrażaniu elektromobilności. Norwegowie bardzo precyzyjne typowali miejsca do budowy stacji. Mimo to, po wybudowaniu okazało się, że lokalizacje nie do końca spełniły oczekiwania posiadaczy aut elektrycznych, którzy mieli ładować… Czytaj dalej→

strefy

Czyste strefy w miastach

Samorządy miast już za chwilę będą mogły tworzyć tzw. „strefy czystego transportu”. Do ruchu w strefach będą dopuszczone tylko samochody z napędem elektrycznym, wodorowym względnie na gaz ziemny. Szkoda, że zabrakło miejsca dla aut z napędem elektryczno-spalinowym typu Plug-in, które większość trasy w mieście pokonują na silniku elektrycznym. Jest to o tyle ważne, że auta… Czytaj dalej→

pisanie

Warto pisać

Jeszcze kilka tygodni temu zastanawiałem się nad celowością pisania bloga. Dzięki Wam nie mam już najmniejszych wątpliwości – było warto. Dziękuję za przesyłane maile. Jednocześnie proszę o cierpliwość. Systematycznie odpisuję, tak, żeby nikt nie został bez odpowiedzi. Przesłane na: kontakt@rzecznik-ektromobilnosci.pl e-maile potwierdzają, że niejeden z nas jest zainteresowany kupnem samochodu elektrycznego. Jednak wielu rezygnuje powodowanych… Czytaj dalej→

elektromobilności

Kolejowe Zakłady Łączności – współinicjatorem edukacji elektromobilnej

Nie ulega najmniejszej wątpliwości, że kamieniami milowymi w drodze do polskiej elektromobilności są różnego rodzaju zachęty do kupna auta i budowa infrastruktury do ładowania. Nie ma stacji, nie ma zainteresowania autami i koło się zamyka. Wierzę jednak, że z tego kręgu uda się wyrwać i w końcu gremialnie staniemy się beneficjentami elektromobilności. Jak już będziemy… Czytaj dalej→

elektromobilnosci

Już wiedzą

Specjaliści od wprowadzania elektromobilności w Niemczech już wiedzą, że rosnąca liczba publicznych stacji do ładowania aut elektrycznych nie powoduje wzrostu ich sprzedaży.  Mimo to, rząd zadeklarował, że do końca tego roku odda do dyspozycji posiadaczy „elektryków” oraz samochodów w technologii Plug-in – 30 tysięcy punktów do ładowania. Nie zmienia to jednak faktu, że liczba aut… Czytaj dalej→

Scroll Up