Polskie Stowarzyszenie Paliw Alternatywnych prowadzi w naszym kraju, zakrojone na szeroką skalę szkolenia z zakresu elektromobilności. Spotkania są skierowane do osób, które są odpowiedzialne za wdrażanie elektromobilności w swoich jednostkach oraz świadomych, zaangażowanych entuzjastów, do których zaliczam siebie.
PSPA w krzewieniu świadomości i edukacji „elektrycznej” wspierają czołowi, światowi producenci aut, jak np. BMW, Jaguar, Land Rover, Nissan, Toyota, VW, Mercedes, Audi, Renault.
Wybrani przedstawiciele marek odpowiedzialni za rynek EV w Polsce, podczas szkolenia opowiadają o zelektryfikowanych modelach BMWi3, czy autobusach Mercedesa.
Partnerami są Ministerstwo Energii i Ministerstwo Inwestycji i Rozwoju. Szkolenia, jak wspomniałem wcześniej prowadzą sami branżowcy: przedstawiciele firm energetycznych oraz produkujących stacje do ładowania, względnie handlujących stacjami. Finansiści, specjaliści od zamówień publicznych, jednym słowem doświadczeni praktycy.
Dzięki temu, uczestnicy zdobywają wiedzę od podstaw. Począwszy od rozróżniania zelektryfikowanych pojazdów poprzez rodzaje stacji do ich ładowania, skończywszy na aspektach prawnych. Zgłębiają tajni finansowania floty elektryków, zakupów EV, jak również przyswajają sobie wiedzę z zakresu zamówień publicznych w obszarze elektromobilności.
Na koniec dla wszystkich, którzy pierwszy raz dali się zelektryzować, prezentacja dwóch typów pojazdów elektrycznych. W pełni elektrycznego BMW i3 oraz BMW serii 5 typu plug-in.
Warto wziąć udział w szkoleniu, ponieważ wprowadza w arkana elektromobilności w naszych lokalnych warunkach i realiach. Pokazuje różne aspekty elektryfikacji polskiej motoryzacji. Nie indoktrynuje. Oddaje rzetelny obraz i pozostawia uczestników w sferze przemyśleń i wyborów. Wskazuje zalety, jednocześnie nie ukrywa pewnych niepokojów, wynikających z niedostatku zapisów Ustawy.
Tego typu ujęcie tematyki nie zaskakuje, ponieważ właśnie na tym polega edukacyjna rola Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych.