Euro 7 zupełnie zlikwiduje spaliny?

Prace nad normą Euro 7 mkną z prędkością auta elektrycznego. Będzie jeszcze bardziej restrykcyjna niż Euro 6d (Temp). Szkic siódmej, represyjnej normy, póki co, zapełnił 66 stron. Zapisy zakładają zmniejszenie limitu emisji tlenków azotu dla każdego rodzaju silnika. Dla wysokoprężnych od czterech do ośmiu razy, a dla benzynowych o połowę. Z przygotowanego dokumentu wypływa także… Czytaj dalej→

30 milionów

Tyle aut elektrycznych ma jeździć po europejskich drogach do końca 2030 roku. Plany unijnego parlamentu walki ze złą emisją mają także objąć transport drogowy, kolejowy, wodny i powietrzny. W ciągu trzydziestu lat Stary Kontynent ma osiągnąć neutralność klimatyczną. Realizację politycznych założeń ma umożliwić m.in. podwojenie do 2030 roku liczby połączeń szybką koleją, a do 2035… Czytaj dalej→

Rozwój przez rezygnację

Wiele razy już pisałem, jak unijna polityka wpływa na rynek motoryzacyjny. Kolejne niedorzeczne nory emisji, rozłożone w krótkim czasie obowiązywania, powodują, że producenci samochodów, chcąc uniknąć liczonych w miliardach euro kar, zaczynają walczyć o przetrwanie. Na rynek wypuszczają niedopracowane pojazdy elektryczne, zelektryfikowane, a w napędzanych silnikami tradycyjnymi, montują pomniejszone zbiorniki na paliwo i tym samym… Czytaj dalej→

Mirai

Japońskie auto napędzane wodorem doczekało się już drugiej generacji. Właściciele modelu w Polsce póki co, tankują w Berlinie, jednak ma to się zmienić, stacje powstaną w Warszawie i w Gdańsku – w sumie dwie w całym kraju. Wracając do samochodu, producent zawsze płynął pod prąd i wyprzedzał innych, tak było z pionierskim, rozwiązaniem hybrydowym zastosowanym… Czytaj dalej→

Walka o pozycję lidera

Producenci aut elektrycznych cały czas poszukują rozwiązań, które upowszechnią samochody elektryczne, a jednocześnie uchronią koncerny przed karami za niedotrzymywanie coraz bardziej restrykcyjnych norm emisji uchwalanych przez Parlament Europejski. Producent aut dla „ludu” zdecydowanie przyspieszył prace nad małym, miejskim modelem EV skierowanym do powszechnego odbiorcy. W ramach projektu: „Klein BEV” – małe auto napędzane z akumulatorów,… Czytaj dalej→

nie kłam

Trochę liczb

Nie będę pisał, że liczba samochodów elektrycznych w Polsce systematycznie rośnie, ponieważ stwierdzenie „systematycznie” będzie nadużyciem językowym tożsamym z próbą manipulacji informacją. Uczciwie za to mogę napisać, że elektryków i hybryd na polskich drogach przybywa. Najwyższą sprzedażą w ciągu obecnego roku cieszył się październik. Do w pełni elektrycznych, zelektryfikowanych oraz aut hybrydowych przesiadło się w… Czytaj dalej→

Zielone blachy

To zjawisko na polskich ulicach dość rzadkie, mimo to, że funkcjonuje od blisko dziesięciu miesięcy. Zieloną tablicę rejestracyjną z czarnymi literami i cyframi mogą dostać jedynie kierowcy, którzy zdecydują się na korzystanie z auta z napędem zero emisyjnym. Zielone rejestracje, zostały wprowadzone w celu odróżnienia w ruchu ulicznym aut zero emisyjnych od innych. Obecnie wiele… Czytaj dalej→

Tak to robią Bawarczycy

Znany na całym świecie koncern samochodowy z Monachium będzie wymieniał punkty za ekologiczną jazdę na darmowy prąd do ładowania EV. Funkcja nazywa się eRouting. Nawigacja w samochodzie wyświetli historię ładowań oraz przejazdy na samej energii elektrycznej. Wykorzystując usługę geofencing będzie także rejestrowała wjazd elektryka w strefę czystego transportu, w której mogą się poruszać jedynie auta… Czytaj dalej→