Mój Elektryk poniósł napięcie, ale …

w dalszym ciągu Rodacy bez entuzjazmu przesiadają się do aut napędzanych elektrycznością. Nie ma się czemu dziwić, skoro można odnieść wrażenie, że lokalni decydenci, odpowiedzialni za popularyzację pojazdów poruszanych prądem, sami nie wierzą w powodzenie rządowego projektu, zachęcającego do wzięcia udziału w zmianach, które zachodzą na całym świecie – a szkoda, ponieważ odwrotu z drogi… Czytaj dalej→

emisja

Dzisiaj nikt nie pyta

Już dzisiaj nikt nie pyta, o przyszłość globalnej rewolucji elektromobilnej. Z europejskiej perspektywy, bardziej zasadne jest pytanie, kiedy unijny rząd, uchwali zakaz używania samochodów z napędem tradycyjnym. Obecnie wszystko wskazuje na to, że będzie to, po 2035 roku. Wówczas auta na sok z dinozaura będą stały w garażach i stanowiły wartość kolekcjonerską. W związku z… Czytaj dalej→

Koszt ładowania elektryka w drodze na wakacje i w domu

Po wyjechaniu z Polski okazuje się, że nie ma z tym problemu, a ceny uzupełnienia energii w bateriach są o połowę tańsze aniżeli tankowanie paliw płynnych. Nawet ładowanie w tzw. szybkich stacjach – prądu stałego, nie jest tak kosztowne, jak sok z dinozaura nalewany z dystrybutora do baku. Za jedną kWh trzeba zapłacić w granicach… Czytaj dalej→

Koniec z samochodami na benzynę

Za niespełna 14 lat w Europie zacznie obowiązywać całkowity zakaz sprzedaży, nowych samochodów spalinowych, zarówno osobowych, jak również ciężarowych. Wcześniejsze prognozy, zaczynają się stawać faktem i przyjmują konkretne zapisy do wprowadzenia w życie. Politycy centralnego rządu Europy w zaciszu gabinetów opracowują radykalne obostrzenia dotyczące kategorycznego zakazu sprzedaży samochodów z silnikami spalinowymi. Projekt na ujrzeć światło… Czytaj dalej→

Jeden na dziesięć

Tyle zarejestrowanych w Polsce EV użytkują osoby prywatne, a co trzeci elektryk stanowi jeżdżącą reklamę pojazdów napędzanych prądem. Jeżeli przyjąć za 100% nowe, zarejestrowane auta z bateriami na pokładzie, to 27% rejestrują dealerzy do prezentacji i jazd testowych. 7,3% bezpośredni importerzy, także do celów promocyjnych m.in. dla dziennikarzy piszących o motoryzacji. Pozostałe, blisko 60%, zasila… Czytaj dalej→

Jaką mamy pewność …

…, że samochody elektryczne za chwilę nie znajdą się na celowniku brukselskich polityków, ponieważ ich właściciele pokonują rocznie więcej kilometrów, niż kierowcy aut z napędem spalinowym. Wynikami badań podzielił się jeden z japońskich producentów elektryków. Z ankiet przeprowadzonych wśród 7 000 Europejczyków – wynika, że swoimi EV pokonują rocznie średnio 14 300 kilometrów, a to… Czytaj dalej→

Bezpieczniej niż w spalinie

Badania Insurance Institute for Highway Safety ze Stanów Zjednoczonych – to odpowiednik europejskiego NCAP, dowodzą, że auta na prąd są bezpieczniejsze niż ich odpowiedniki z napędem tradycyjnym. Za materiał do tak postawionej tezy, posłużyły dane z raportów ubezpieczeniowych oraz wyniki testów zderzeniowych. Według IIHS, najwyższe bezpieczeństwo kierowcom i pasażerom, oferują Volvo XC40 Recharge, które uzyskało… Czytaj dalej→

Kiedy będzie taniej na prąd ?

Samochody elektryczne w dalszym ciągu są relatywnie drogie w porównaniu do tych z napędem spalinowym. Na cenę wpływa przede wszystkim koszt wyprodukowania baterii, który pomimo niezliczonych zapowiedzi producentów dalej stanowi 30 procent wartości nowego auta. Sytuacja ma ulec radykalnej zmianie około 2027 roku, tak przynajmniej wynika z badania jednej z firm analizujących sytuację na rynku…. Czytaj dalej→