Toczą batalię

Producenci samochodów coraz częściej i z coraz większą siłą, interweniują u polityków parlamentu europejskiego w sprawie budowy infrastruktury do ładowania samochodów elektrycznych. Wspólnie z kierowcami należą do ofiar, dyktatu rządu z Brukseli. Kolejne, zaostrzane normy emisji spalin, przymusowo pchają wszystkich w elektromobilność, a tym samym rosnące ceny. Równej konsekwencji w oczekiwaniach, co do koncernów samochodowych,… Czytaj dalej→

Amerykanin na pierwszym miejscu

Sensacyjny wynik sprzedaży, amerykańskiego samochodu na baterie, nie tylko wśród elektryków. Model 3 jest najchętniej i najczęściej kupowanym samochodem w Europie. Wyprzedził pod względem popularności nawet auta spalinowe m.in. kultowego Golfa. Elektryk, kosztujący około 200 000 złotych, w zachodniej części Europy należy do stosunkowo tanich, zarówno w zakupie, jak również w utrzymaniu. Niestety we wschodniej… Czytaj dalej→

Nabieramy rozpędu

Dzisiaj na polskim rynku elektryków jest dostępnych kilkadziesiąt modeli różnych marek w rozpiętości cenowej od 78 000 do 500 000 złotych. Do zakupu tych, których cena nie przekracza 225 000 złotych można uzyskać rządową dopłatę w granicach od 18 750 do 27 000. Do benefitów należą także, możliwość jazdy buspasami, parkowanie za darmo w strefach… Czytaj dalej→

Jak często?

Nie ma znaczenia przekonanie, czy jego brak do samochodów elektrycznych – sympatie, antypatie. Auta napędzane prądem stają się częścią naszej motoryzacyjnej codzienności. Ustawy polityków z Brukseli, skutecznie wymusiły na koncernach zmianę napędu. Pojazdy poruszane naftą, powoli odjeżdżają w przeszłość, a ich miejsce zajmują elektryki. EV są coraz częściej tematem publikacji elektronicznych, doniesień medialnych, premier, pokazów…. Czytaj dalej→

Dzieje się

Kryzys energetyczny zbiera swoje żniwo. Wcześniej napisałem o wycofanych elektrowozach na Wyspach Brytyjskich, a dzisiaj o kłopotach Holendrów. Do tej pory Niderlandy należały do ścisłej, europejskiej czołówki w obszarze stałego wzrostu dynamiki sprzedaży samochodów elektrycznych. Dzisiaj mają coraz większe problemy z zapłaceniem rachunków za prąd. W opinii ekspertów z TNO (Holenderska Organizacja Zastosowań Nauki –… Czytaj dalej→

Jak zabić EV

Henry Ford: „Myślenie, to najcięższa praca z możliwych, pewnie dlatego tak niewielu ją podejmuje”. Od zacytowanych słów minęło wiele czasu, a bezrobocie zatacza coraz większe kręgi. Jednym z przykładów na „najcięższą pracę z możliwych” jest pomysł podniesienia akcyzy za prąd do ładowania samochodów elektrycznych. Obecna wynosi 5 złotych za megawatogodzinę, bez względu na wykorzystanie energii…. Czytaj dalej→

emisja

Żniwo zarazy

Trudno wskazać obszar, na którym pandemia nie odcisnęła swojego przykrego piętna. Jak wynika z doniesień analityków rynku wtórnego samochodów, nawet tutaj zaraza zebrała swoje żniwo. Nie tylko wzrosły ceny, ale także wiek sprowadzanych do Polski pojazdów. Auta używane są o 3 000 euro (po kursie z 01.10. – 13 740 PLN) droższe aniżeli rok temu…. Czytaj dalej→

Mój Elektryk poniósł napięcie, ale …

w dalszym ciągu Rodacy bez entuzjazmu przesiadają się do aut napędzanych elektrycznością. Nie ma się czemu dziwić, skoro można odnieść wrażenie, że lokalni decydenci, odpowiedzialni za popularyzację pojazdów poruszanych prądem, sami nie wierzą w powodzenie rządowego projektu, zachęcającego do wzięcia udziału w zmianach, które zachodzą na całym świecie – a szkoda, ponieważ odwrotu z drogi… Czytaj dalej→