Pewna Grupa

do zakończenia trwającej dekady chce zainwestować 140 mld złotych w rozwiązania, które zmniejszą emisję CO2 o 20% w sektorze paliw i o 33% na MWh w obszarze energetyki. Koncern, wolumen stacji prądu zmiennego (AC) małej mocy chce rozszerzyć o stacje prądu stałego (DC), ładujące samochody elektryczne ze zwiększoną mocą. Warto dodać, że obecnie w naszym… Czytaj dalej→

Wszystkim …

w pierwszych słowach dziękuję, że jesteście i czytacie, a do podziękowań bardzo proszę przyjmijcie świąteczne życzenia, wytchnienia od codzienności. Spokoju podczas wigilijnej wieczerzy, przepełnionego ciepłem, miłością, zrozumieniem i szacunkiem. Życzę wiary, że wrażliwość na drugiego człowieka nie jest przejawem słabości tylko wielkości, bądźmy zatem wielcy nie tylko w tę jedną magiczną noc, ale w każdym… Czytaj dalej→

Ciemno wszędzie, co to będzie?

Temat swoim początkiem sięga roku około 2012. Wówczas na rynkach motoryzacyjnych zaczęły się pojawiać ogólnodostępne samochody elektryczne. Zasięgi zbliżały się do 200 kilometrów na jednym ładowaniu. Stanowiły jednak nowinkę techniczną i zapowiedź kierunków w ewolucji napędów w pojazdach do przewozu osób i towarów. Wraz z pojawieniem się elektryków zaczęła powstawać tzw. „infrastruktura do ładowania”. Już… Czytaj dalej→

Czary, mary, hokus, pokus

Ze zużyciem prądu na 100 kilometrów w elektrykach jest podobnie, jak w autach benzynowych na tradycyjne paliwo. Informacje zawarte w folderach reklamowych, prawdopodobnie opisują eksploatację w „sterylnych warunkach”. Dzięki temu 560 konny bolid w jeździe miejskiej zużywa około 11l/100km. W realu taki wynik zapewnia jedynie parkowanie w garażu. Podobnie z autami elektrycznymi. W „instrukcji” jest… Czytaj dalej→

Nowy kształt

Czołowym producentom samochodów w Europie udało się wynegocjować z politykami Parlamentu Europejskiego złagodzenie zapisów o nowej normie emisji spalin Euro 7. Skorygowane przepisy pojawią się w przyszłym roku i zaczną obowiązywać od lipca 2025. Warto doprecyzować, że będą dotyczyły zarówno pojazdów osobowych, jak i dostawczych. Drakońskimi restrykcjami zostaną objęte napędy na paliwo płynne bez rozróżnienia… Czytaj dalej→

Proste oszczędzanie

Czas jest niełatwy i jeżeli wierzyć przekazom medialnym przed nami jeszcze trudniejszy. Radością nie napawa brak informacji na jak długo pozostaną z nami, ekonomiczne mroki współczesnej Europy. W jednym z przemówień Emmanuel Macron wyraził obawy, że Europa dobrobytu się skończyła, a zaczęła, wyrzeczeń i oszczędności. Dodatkowo najtęższe głowy świata, nie są w stanie przybliżyć czasu… Czytaj dalej→

Naprawa od 60 do 150 tys. złotych

Od ponad dekady najdroższym elementem montowanym w samochodach elektrycznych są baterie. Ponadto, w dalszym ciągu najpopularniejszymi akumulatorami są ogniwa litowo-jonowe, czyli podobne do wykorzystywanych w smartfonach, tabletach, czy laptopach. Dzięki temu użytkownicy doskonale wiedzą, że wraz z upływem czasu i częstością ładowania, pojemność baterii się zmniejsza i w końcu zachodzi konieczność wymiany na nową lub… Czytaj dalej→

W Maranello śpią spokojnie

Sponsorowani stronnicy samochodów elektrycznych twierdzą, że do 2035 roku, elektryki będą doskonałe i pod każdym względem przewyższą spalinowe. Jeżeli tak, to po co unijny imperatyw kupowania aut elektrycznych po 2035 roku, usankcjonowany zakazem produkcji i sprzedaży tradycyjnych? Co ciekawe, wspomnianemu dyktatowi towarzyszy kompromitująca polityków europejskich poprawka 121 stanowiąca wyłom dla producentów, którzy w ciągu roku… Czytaj dalej→