Auto na baterie z dotacją

12 lipca po naładowaniu nową energią, ruszy kolejna edycja programu dopłat do zakupu samochodu elektrycznego. Ministerstwo Klimatu i Środowiska, pogram nazwało: „Mój Elektryk”. W pierwszej kolejności dotacja będzie adresowana do osób fizycznych. Poziom dofinansowania, to 18 750 złotych. Nowością jest wsparcie dla posiadaczy Karty Dużej Rodziny i w tym przypadku kwota dotacji może dojść do… Czytaj dalej→

Samochód, jak koń – tylko dla bogatych

W Afryce synonimem zamożności jest liczba posiadanych krów. Na Starym Kontynencie o zasobności portfela świadczy posiadanie konia, ale za chwilę także samochodu. Politycy, centralnego rządu europejskiego, ręcznie sterujący rynkiem m.in. sprzedaży aut, od lat wyznaczają kierunki, rozwoju motoryzacji. Robią wszystko, żeby nowy samochód był dedykowany tylko dla majętnej części społeczeństwa, a nie dobrem powszechnym, jak… Czytaj dalej→

Motoryzacyjny komunizm

Brukselska utopia ekologiczna nabiera coraz większej prędkości. Co gorsze, polityczny terror wobec producentów samochodów prowadzony jest pod szyldem elektryfikacji motoryzacji. Kolejne restrykcyjne normy emisji i lista podstawowego wyposażenia w tanich autach miejskich już rujnuje branżę. Drenuje kieszenie klientów, a nadchodzący rok, poza następnymi nie do spełnienia normami nałoży obowiązek montowania w nowych samochodach czarnych skrzynek,… Czytaj dalej→

W drodze do doskonałości

Baterie w samochodach elektrycznych w dalszym ciągu są w drodze do doskonałości. Koszt produkcji, ciężar, pojemność, czas ładowania, nieustannie wymagają poprawienia. Inżynierowie, zatem nieprzerwanie pracują nad rozwiązaniem, które sprawi, że EV staną się prawdziwą konkurencją dla aut spalinowych, zarówno pod względem zasięgu, ceny, a także czasu „tankowania”. Wydaje się, że zwiastunem spełnienia oczekiwań są prace… Czytaj dalej→

Auto, którego nie można zatankować w Polsce

Dzisiaj można jedynie kupić i czekać na wybudowanie pierwszej w Polsce stacji do tankowania wodoru albo tankować w Berlinie, mając na uwadze, że zasięg po napełnieniu zbiornika oscyluje na poziomie 650 kilometrów. Auto z napędem w pełni elektrycznym do drogich nie należy, oczywiście porównując cenny innych producentów europejskich, czy amerykańskich. Marka na rynku istnieje od… Czytaj dalej→

Można i tak …

Rzecz ma miejsce w Stanach, w ciepłej, słonecznej Kalifornii. Gubernator wspomnianego stanu Gavin Newsom wydał dekret zakazujący handlu pojazdami terenowymi, których emisja będzie większa niż zero. Jest to jednoznaczne z całkowitym zakazem poruszania się pojazdami terenowymi z napędem tradycyjnym po słonecznych, malowniczych, bezdrożach całego stanu. Tym samym pasjonaci offroad’u po 2035 roku będą musieli przesiąść… Czytaj dalej→

Co irytuje w autach na baterie?

Dzisiaj nawet osoby, które nie interesują się motoryzacją, wiedzą, że posłowie Parlamentu Europejskiego dosłownie zmuszą nas do kupowania samochodów z napędem elektrycznym. Kolejne, głosowane w unijnym sejmie, normy ograniczające emisję CO2 są coraz bardziej restrykcyjne i zmierzają do zera. W końcu chcemy, czy nie, będziemy musieli jeździć autami na prąd. Swoją drogą, to przykład na… Czytaj dalej→

Na początku był prąd

Początki elektryfikacji motoryzacji wcale nie sięgają 2013 roku, tylko 1881. Wówczas w przydomowym warsztacie Gustave’a Trouve’a powstała trzykołówka napędzana prądem, która szybko zyskała miano maszyny piekielnej. Wehikuł pozbawiony koni, który jeździł sam, nie wzniecał kłębów dymu i nie generował hałasu wzbudzał powszechne przerażenie. Siedem lat później samochód napędzany silnikiem elektrycznym przekroczył prędkość 100 km/h. Jednocześnie… Czytaj dalej→