Elektryki dla menedżerów

Jak wynika z badania rynku samochodów elektrycznych – przeprowadzonego przez jeden z polskich banków – EV, to idealne auta dla menedżerów, którzy dziennie pokonują około 100 kilometrów. Jednocześnie blisko 160 firm na 800 zankietowanych, rozważa zakup auta elektrycznego do celów służbowych. Dwa procent małych firm i trzy procent średnich już użytkuje elektryki w codziennej pracy. Zebrane informacje nie tylko dotyczą zainteresowania przedsiębiorców autami napędzanymi prądem. Zawierają także opinie związane z doświadczeniami wypływającymi z eksploatacji EV. Pierwsze, na co warto zwrócić uwagę, to koszt utrzymania elektryka, który jest o ponad 20 procent niższy w odniesieniu do auta z napędem tradycyjnym. Z badania wynika także, że samochody elektryczne w firmach są używane do przewozu osób, a także jako auta służbowe dla menedżerów. Z sondy można się dowiedzieć, że przedsiębiorcy, elektrykami w 96 procentach poruszają się głównie po mieście. Samochody nie pokonują więcej niż 100 kilometrów, a 32 procent z nich maksymalnie 50 kilometrów, zaś 68 procent od 51 do 100 kilometrów. W opinii przepytanych, w dalszym ciągu brakuje właściwej infrastruktury do ładowania. Nie wystarczają także dotacje, czy możliwość jazdy buspasami i brak opłat w strefach płatnego parkowania – to wszystko za mało, żeby zainteresowanie MŚP pojazdami napędzanymi prądem radykalnie wzrosło. Z pewnością warto wziąć pod uwagę niektóre z przytoczonych spostrzeżeń, ponieważ, to właśnie sektor MŚP póki co, wymiernie wpływa na rozwój elektromobilności w Polsce.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...