Grupa ponownie elektryzuje

W minionym miesiącu właścicielami, nowych, zelektryfikowanych aut wyprodukowanych przez Grupę z Monachium zostało ponad czternaści i pół tysiąca osób. To 35% więcej niż w adekwatnym okresie 2017 roku. To jednocześnie najlepszy wynik w historii Bawarskiej marki łączącej nowoczesny styl życia z tradycją.

Cyfry są imponujące. Od stycznia tego roku Grupa BMW sprzedała w sumie  97. 543 EV. Od chwili, w której zadebiutowali z modelem BMW i3 sprzedali 313 000 zelektryfikowanych aut.

W Paryżu pokazali w nowej odsłonie modele: BMW i3 oraz BMW i3s wyposażone w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 42,2 kWh (120 Ah). Dzięki nim zasięg BMW i3 (120 Ah), w zależności od rozmiaru opon i wybranego wyposażenia, wynosi od 285 do 310 km (dotychczas 235 – 255 km) wg cyklu WLTP. W przypadku modelu BMW i3s zasięg wynosi od 270 do 285 km (dotychczas 235 – 245 km).

Do 2020 r. Grupa BMW planuje sprzedać ponad pół miliona zelektryfikowanych samochodów. Z kolei do 2025 r. koncern z Monachium chce oferować klientom, co najmniej 25 modeli EV z czego 12 będą stanowiły pojazdy całkowicie elektryczne.

W tym celu nawiązali współpracę z Umicore i Northvolt w zakresie wytwarzania baterii do pojazdów elektrycznych.

Grupa BMW założyła konsorcjum technologiczne, którego celem jest rozwój produkcji ogniw do zasilania elektryków. Jednocześnie opracowanie całego cyklu życia baterii. Ogniwa mają być przystosowane do recyklingu. W ich procesie produkcyjnym ma być wykorzystywana przede wszystkim energia odnawialna. Baterie mają się cechować długim okresem użyteczności, jako źródło zasilania napędu pojazdów elektrycznych. Kolejną możliwą fazą ich zastosowania będą stacjonarne magazyny energii. Pod koniec cyklu życia ogniwa zostaną poddane recyklingowi, dzięki czemu pozyskane z nich surowce będzie można wykorzystać ponownie.

W celu przyspieszenia badań nad bateriami Grupa BMW latem 2019 r. zamierza zainaugurować centrum rozwoju baterii. Oprócz działalności projektowej, przedmiotem działalności nowej placówki będzie m.in. produkcja prototypów ogniw.

Obecnie Grupa BMW prowadzi własną  produkcję modułów z dostarczanych z zewnątrz ogniw litowo-jonowych. Połączone moduły służą do wytwarzania akumulatorów trakcyjnych do hybryd typu plug-in oraz pojazdów całkowicie elektrycznych.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...