BMW w Arjeplog

Grupa testuje swoje trzy nowe w pełni elektryczne modele w ekstremalnych warunkach zimowych w Szwecji. Zanim wejdą na rynek w latach 2020 i 2021 – BMW iX3 oraz BMW i4 i BMW iNEXT – 2021 roku, przechodzą katorżnicze badania układów napędowych i jezdnych na skraju koła podbiegunowego.

Bawarczycy skrupulatnie sprawdzają zachowanie się silników elektrycznych, akumulatorów wysokonapięciowych i elektroniki układu BMW eDrive w śniegu, lodzie i mrozie. Wszystko po to, żeby w przyszłym roku podczas odsłony BMW iX3 zaprezentować już piątą generację eDrive, jak również bardzo mocny silnik elektryczny, zasilany bateriami nowej generacji, których pojemność zapewni pokonanie 400 kilometrów na jednym ładowaniu, a także umożliwi ładowanie prądem stałym o mocy 150 kW. Auto będzie produkowane na wszystkie rynki świata przez Brilliance Automotive Joint Venture w Shenyang w Chinach.

BMW i4, to z kolei bardzo zgrabne, czterodrzwiowe, sportowe, coupé z zerową emisją CO2. W tym modelu, zastosowanie piątej generacji technologii BMW eDrive umożliwi autu przejechanie ponad 600 kilometrów na jednym ładowaniu. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w mniej niż 4 sekundy, a prędkość jazdy do 200 km/h. Produkcja modelu rozpocznie się w 2021 roku zakładach BMW w Monachium.

Trzeci model, to BMW iNEXT. Auto całkowicie na nowo definiuje elektryfikację motoryzacji i rozszerza formułę „Radości z jady.”

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...