Niemcy dobijają do 1 mln. u nas brakuje 989 706

Trudno nie podzielać opinii o Unii Europejskiej dwóch prędkości. W Niemczech liczba aut napędzanych energią elektryczną jeszcze w tym roku przekroczy milion, u nas do przywołanej liczby brakuje jeszcze 989 706. Jednak w przypadku Niemiec, plany zostały zrealizowane o dwa lata później niż zakładał rząd. W 2020 roku za zachodnią granicą salony sprzedały 200 000… Czytaj dalej→

Co wiemy o samochodach elektrycznych?

Na pytanie może odpowiedzieć zauważony na ulicy jednego z polskich miast Mercedes z napędem elektrycznym, w którym właściciel, starannie, a tym samym szczelnie zasłonił grill. Jak można się domyślać w celu utrzymania ciepła w komorze silnika, a w konsekwencji szybciej i efektywniej działającego ogrzewania w pojeździe. Jest tylko jeden problem techniczny – auta z napędem… Czytaj dalej→

150 000 za naprawę wgniecenia w podwoziu

Równie fascynująca, co motoryzacja napędzana energią elektryczną, fascynujący jest koszt naprawy samochodu na baterie. Od blisko miesiąca, elektryzuje relacja właściciela Jaguara z Norwegii. Za niewielkie uszkodzenie podwozia, które powstało najprawdopodobniej w warsztacie wulkanizacyjnym, który wymieniał opony letnie na zimowe, autoryzowany serwis zażądał w przeliczeniu na złotówki 150 000. Nie dziwi zatem fakt, że w tym… Czytaj dalej→

Można i tak …

Rzecz ma miejsce w Stanach, w ciepłej, słonecznej Kalifornii. Gubernator wspomnianego stanu Gavin Newsom wydał dekret zakazujący handlu pojazdami terenowymi, których emisja będzie większa niż zero. Jest to jednoznaczne z całkowitym zakazem poruszania się pojazdami terenowymi z napędem tradycyjnym po słonecznych, malowniczych, bezdrożach całego stanu. Tym samym pasjonaci offroad’u po 2035 roku będą musieli przesiąść… Czytaj dalej→

Kolejny problem do rozwiązania

Coraz częściej i głośniej, operatorzy energetyczni domagają się możliwości zdalnego odłączania punktów ładujących samochody elektryczne np. w godzinach szczytowego poboru mocy, czy dużego obciążenia sieci. Tym samym, ziszcza się czarny scenariusz, przeciwników politycznego dyktatu, narzucającego wymianę samochodów spalinowych na elektryczne, przez kolejne restrykcyjne normy emisji CO2. Nie dość, że technologia i koszty produkcji baterii do… Czytaj dalej→

Co irytuje w autach na baterie?

Dzisiaj nawet osoby, które nie interesują się motoryzacją, wiedzą, że posłowie Parlamentu Europejskiego dosłownie zmuszą nas do kupowania samochodów z napędem elektrycznym. Kolejne, głosowane w unijnym sejmie, normy ograniczające emisję CO2 są coraz bardziej restrykcyjne i zmierzają do zera. W końcu chcemy, czy nie, będziemy musieli jeździć autami na prąd. Swoją drogą, to przykład na… Czytaj dalej→

Liczą się fakty, a nie ściema

Do 2025 roku pozostały cztery lata i 990 249 samochodów do miliona zapowiadanych na polskich drogach elektryków. Liczby nie kłamią, a pisanie przez jedną z organizacji zajmujących się tematyką elektromobilną, o stałych wzrostach sprzedaży w odniesieniu do minionego roku i doliczenie do EV modeli plug-in, to jedynie wprowadzenie opinii publicznej w błąd. Oczywiście, że w… Czytaj dalej→

Na początku był prąd

Początki elektryfikacji motoryzacji wcale nie sięgają 2013 roku, tylko 1881. Wówczas w przydomowym warsztacie Gustave’a Trouve’a powstała trzykołówka napędzana prądem, która szybko zyskała miano maszyny piekielnej. Wehikuł pozbawiony koni, który jeździł sam, nie wzniecał kłębów dymu i nie generował hałasu wzbudzał powszechne przerażenie. Siedem lat później samochód napędzany silnikiem elektrycznym przekroczył prędkość 100 km/h. Jednocześnie… Czytaj dalej→