wodór

Niszowe prace

Czołowi producenci samochodów, zmierzają do rezygnacji z baterii na rzecz elektrowni. Baterie w elektrykach są ciężkie, drogie, ich ładowania zajmuje dużo czasu i utylizacja nie należy do najtańszych. Z kolei EV zasilane ogniwami wodorowymi, są kilka razy lżejsze, tankowanie zajmuje tyle samo czasu, co tankowanie samochodu z napędem tradycyjnym, cena auta jest porównywalna z obecnymi… Czytaj dalej→

561 wniosków na 12 mln

Jak poinformował Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej z siedzibą w Warszawie do końca wakacji w ramach programu dopłat do zakupu aut elektrycznych – wpłynęło 561 wniosków na kwotę 11,5 miliona złotych. Dotacja dla osób fizycznych wynosi: 18 750 złotych, a maksymalna cena zakupu elektryka nie może przekraczać kwoty: 225 000. Na wyższą dopłatę… Czytaj dalej→

Mój Elektryk poniósł napięcie, ale …

w dalszym ciągu Rodacy bez entuzjazmu przesiadają się do aut napędzanych elektrycznością. Nie ma się czemu dziwić, skoro można odnieść wrażenie, że lokalni decydenci, odpowiedzialni za popularyzację pojazdów poruszanych prądem, sami nie wierzą w powodzenie rządowego projektu, zachęcającego do wzięcia udziału w zmianach, które zachodzą na całym świecie – a szkoda, ponieważ odwrotu z drogi… Czytaj dalej→

emisja

Dzisiaj nikt nie pyta

Już dzisiaj nikt nie pyta, o przyszłość globalnej rewolucji elektromobilnej. Z europejskiej perspektywy, bardziej zasadne jest pytanie, kiedy unijny rząd, uchwali zakaz używania samochodów z napędem tradycyjnym. Obecnie wszystko wskazuje na to, że będzie to, po 2035 roku. Wówczas auta na sok z dinozaura będą stały w garażach i stanowiły wartość kolekcjonerską. W związku z… Czytaj dalej→

EV doładowane dotacją

Jak poinformował Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, po 12 lipca, wpłynęło ponad 400 wniosków o dotację do zakupu auta elektrycznego w ramach programu: „Mój elektryk”. Łączna kwota z aplikacji złożonych o dofinansowanie przekroczyła 8,5 miliona złotych. 82 formularze złożyli posiadacze Karty Dużej Rodziny, którzy mogą uzyskać zastrzyk finansowy do zakupu EV na poziomie… Czytaj dalej→

Koszt ładowania elektryka w drodze na wakacje i w domu

Po wyjechaniu z Polski okazuje się, że nie ma z tym problemu, a ceny uzupełnienia energii w bateriach są o połowę tańsze aniżeli tankowanie paliw płynnych. Nawet ładowanie w tzw. szybkich stacjach – prądu stałego, nie jest tak kosztowne, jak sok z dinozaura nalewany z dystrybutora do baku. Za jedną kWh trzeba zapłacić w granicach… Czytaj dalej→

Akumulatorowy przełom z Chin

Wiele razy pisałem, że ogniwa zasilające silniki w samochodach elektrycznych, mimo upływu lat w dalszym ciągu są w drodze do doskonałości. Wydaje się, że producent z Państwa Środka ma szansę wydatnie ją skrócić. Guangzhou Automobile Corporation, zaprezentował pierwszą super szybką ładowarkę, akumulatorów, w których wykorzystał grafen. Zastosowany przewodnik może wydatnie poprawić efektywność baterii w EV…. Czytaj dalej→

Ile kosztuje tylny zderzak do Audi e-tron?

Naprawa nowego samochodu, po przykrytych dla właściciela zdarzeniach drogowych jest coraz droższa. Na niebotyczne ceny wpływa konstrukcja auta, liczne systemy zabezpieczające kierowcę i pasażerów, a także ogromnych rozmiarów zderzaki, które obecnie najczęściej pękają, zamiast przyjąć energię uderzenia i po odkształceniu wrócić do pierwotnego kształtu. Do tego, systematycznie drożeje robocizna mechaników. W efekcie naprawy, które kosztowały… Czytaj dalej→