Zelektryfikowane Cayenne

Porsche to, niewątpliwie marka nieuznająca kompromisów, także w przypadku zastosowania napędu elektrycznego. Potwierdzają to dwa modele ładowane z gniazda – Cayenne Turbo S E-Hybrid oraz Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe. Poruszane silnikiem tradycyjnym V8  o mocy 550 KM oraz elektrycznym o mocy 136 KM. Motory są zespolone za pośrednictwem sprzęgła rozdzielającego, umieszczonego wewnątrz modułu hybrydowego. Biegi przekłada ośmiostopniowa skrzynia biegów Tiptronic S.

Nowe Porsche  Cayenne rozpędza się do 100 km/h w ciągu 3,8 sekundy i może mknąć z prędkością 295 km/h. Czekający na potężny bas z układu wylotowego mogą być zawiedzeni. Auto na bateriach litowo-jonowych, pozwala przejechać 40 kilometrów tylko na silniku elektrycznym, nie wydając przy tym, najcichszego pomruku. Prędkość maksymalna na silniku elektrycznym to, 135 km/h, ale jazda z taką prędkością wydatnie skraca podany wcześniej dystans 40 kilometrów.

Napęd elektryczny możne być wykorzystywany w różnych konfiguracjach.  Hybrid Auto, Sport i Sport Plus. Porsche w modelu Cayenne do doładowania, wykorzystało rozwiązania z supersportowego modelu 918 Spyder.

Zastosowane przez Porsche rozwiązania pozwalają naładować baterie Cayenne w ciągu 2,5 godziny z tzw. szybkiej ładowarki i w 6 godzin z wykorzystaniem gniazdka w garażu. Proces można zaprogramować stosując w tym celu Porsche Communication Management (PCM) oraz korzystając z aplikacji Porsche Connect na smartfony i zegarek Apple Watch.

Niestety oba modele, a także egzemplarze z silnikiem V6 znajdują się całkowicie poza zasięgiem jakichkolwiek dopłat. Za hybrydę z V6 trzeba zapłacić – za Cayenne E-Hybrid od 440 tysięcy złotych, a za Cayenne E-Hybrid Coupe od 469 tysięcy złotych.

Z kolei za Cayenne Turbo S E-Hybrid  z silnikiem V8 od 843 tysięcy złotych, a Cayenne Turbo S E-Hybrid Coupe – od 864 tysięcy złotych.

Przyszłość motoryzacji, to z pewnością napędy elektryczne. Potwierdzają, to wszyscy producenci samochodów. Nie ma już marki, która w swojej ofercie nie proponowałaby modelu z napędem elektrycznym, a Porsche ciągle w czołówce, także pod względem ceny.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...