Tesla w Polsce

Polska znalazła się na mapie, obrazującej, oficjalnych odbiorców aut elektrycznych ze Stanów. Tym samym znane są ceny poszczególnych modeli Tesli, jak również plany dotyczące budowy stacji do szybkiego ładowania i sieci serwisów w naszym kraju.

Żaden z amerykańskich pojazdów Elon’a Musk, nie kwalifikuje się do otrzymania dopłaty do zakupu, mogącej wynieść 36 000, a odbiór zamawianych modeli, nastąpi najszybciej w przyszłym roku.

Zaczynając od najpopularniejszego – Tesla 3 – wersja Standard Range Plus, to wydatek netto (bez VAT) 40 380 euro. Po przewalutowaniu i zsumowaniu wszystkich kosztów, w salonie za przywilej podróżowania amerykaninem na prąd będzie trzeba zostawić 216 000 złotych.
Za tę cenę, auto napędza silnik elektryczny, zasilany z baterii, która umożliwia pokonanie nieco ponad 400 kilometrów.
Dwie kolejne odmiany „trójki” są droższe. Napędzane są dwoma silnikami elektrycznymi na przednią i tylną oś. Wersja Long Range, oferuje zasięg na jednym ładowaniu zbliżony do 600, a dokładnie 560 kilometrów – wg. normy WLTP i będzie kosztowała 263 000. Natomiast wersja Performance, to cena 289 000. Ma zasięg krótszy o 30 kilometrów od poprzedniej, ale setkę osiąga z 3,4 sekundy z prędkością maksymalną 261 km/h. Oczywiście poruszanie się z taką prędkością równie dynamicznie zmniejsza zasięg auta na jednym ładowaniu.

Kolejny model to, „eska”. Model S z napędem na cztery koła Long Range, to koszt 394 000 i zasięgu 610 kilometrów oraz wersja Performance za cenę 465 000 złotych, zasięg 590 i przyspieszenie od zera do 100 km/h w ciągu 2,6 sekundy.

Kolejny model amerykańskiego producenta oznaczony jest X. Podobnie, jak „eskę” napędzają go dwa silniki elektryczne na cztery koła. Jak poprzedni oferowany jest w dwóch wersjach, czyli Long Range i Performance.

Pierwsza odmiana o zasięgu nieco powyżej 500 kilometrów kosztuje 422 000, a Performance 485 000. Zasięg to 485 kilometrów, a przyśpieszenie do 100km/h zajmuje 2,9 sekundy.

Dla ścisłości dodam, że podane ceny są dla poszczególnych modeli wyjściowe i rosną wraz z doposażeniem samochodu i tak np. pełny pakiet FSD, który w teorii umożliwia jazdę autonomiczną, wymaga dopłaty na poziomie 30 000 złotych.

Co ważne auto można skonfigurować i zamówić w Polsce, ale póki co, odebrać w Centrum Tesla w Holandii. W kraju tulipanów należy zorganizować transport do miejsca docelowego, jeżeli nie będzie autoryzowany, przyszły właściciel Tesli musi uiścić zabezpieczanie w wysokości 15 000 euro, które Tesla odda po załatwieniu wszystkich formalności związanych z zakupem i transportem.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...