Trzy sposoby naładowania „elektryka”

Auta napędzane energią elektryczną można naładować w domu, korzystając z zestawu, który jest sprzedawany wraz z samochodem lub można też dokupić stację. Innym sposobem jest wykorzystywanie publicznych stacji do ładownia. Ostatnim zaś, są supercharger’y – stacje szybkiego ładowania. W codziennym użytkowaniu największą popularnością cieszy się ładowanie baterii w domu lub w pracy. Zasadniczo w miejscach,… Czytaj dalej→

Konkretne rozwiązanie FNT

W tym roku ma powstać Fundusz Niskoemisyjnego Transportu. Z pełną mocą zacznie pracować od przyszłego. Będzie miał status celowego. Z jego zasobów będą rozdzielane środki i sponsorowane strategiczne dla rozwoju polskiej elektromobilności decyzje. Zarządzanie funduszem znajdzie się w kompetencjach Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, który będzie organizował konkursy i nabory projektów. FNT będzie… Czytaj dalej→

chaos

Chaos nie jest rozwiązaniem

Wcześniej pisałem, że integralnym elementem rozwoju elektromobilności jest budowa infrastruktury do ładowania baterii w samochodach, czyli stacji. Przytoczyłem m.in. przykład z Norwegii. Kraju bezsprzecznie wiodącego w wdrażaniu elektromobilności. Norwegowie bardzo precyzyjne typowali miejsca do budowy stacji. Mimo to, po wybudowaniu okazało się, że lokalizacje nie do końca spełniły oczekiwania posiadaczy aut elektrycznych, którzy mieli ładować… Czytaj dalej→

Czyste strefy w miastach

Samorządy miast już za chwilę będą mogły tworzyć tzw. „strefy czystego transportu”. Do ruchu w strefach będą dopuszczone tylko samochody z napędem elektrycznym, wodorowym względnie na gaz ziemny. Szkoda, że zabrakło miejsca dla aut z napędem elektryczno-spalinowym typu Plug-in, które większość trasy w mieście pokonują na silniku elektrycznym. Jest to o tyle ważne, że auta… Czytaj dalej→

pisanie

Warto pisać

Jeszcze kilka tygodni temu zastanawiałem się nad celowością pisania bloga. Dzięki Wam nie mam już najmniejszych wątpliwości – było warto. Dziękuję za przesyłane maile. Jednocześnie proszę o cierpliwość. Systematycznie odpisuję, tak, żeby nikt nie został bez odpowiedzi. Przesłane na: kontakt@rzecznik-ektromobilnosci.pl e-maile potwierdzają, że niejeden z nas jest zainteresowany kupnem samochodu elektrycznego. Jednak wielu rezygnuje powodowanych… Czytaj dalej→

Ważne jest miejsce

Nasi zachodni sąsiedzi przyznają, że mimo świadomości ekologicznej i entuzjazmu dla rządowego programu elektromobilności, póki, co efekty odbiegają od satysfakcjonujących. Nieprzerwanie budują infrastrukturę do ładowania aut elektrycznych, ale ekonomicznie na dzisiaj przedsięwzięcie się nie spina. Wciąż jest za mało „elektryków” na niemieckich drogach. Z pewnością dla naszego programu, to kolejne, po norweskim bardzo cenne doświadczenie…. Czytaj dalej→

stacje

Skorzystajmy z okazji

Niewątpliwie rozwój elektromobilności w Polsce możemy wykorzystać na wiele sposobów. Trudno będzie w ciągu kilku lat stać się liderem w produkcji samochodów elektrycznych, ale nic nie stoi na przeszkodzie, żeby zostać liderem w produkcji całego osprzętu, podzespołów, czy zespołów do „elektryków”. W autach na prąd trzeba zainstalować baterie, kilometry wiązek przewodów, układów elektronicznych, oprogramowania, o… Czytaj dalej→

bydgoszczy

Bydgoskie rozwiązanie

Kolejowe Zakłady Łączności w Bydgoszczy doskonale odnalazły się we współczesnym, rynku motoryzacyjnym. Z dużym wyprzedzeniem wyczuły nowoczesne, proekologiczne kierunki, rozwoju produkcji samochodów elektrycznych na niespotykaną do tej pory skalę. Podstawę dla przywołanego rynku stanowią stacje do ładowania. Nie ma stacji, nie ma rozwoju rynku aut elektrycznych. W związku z tym z KZŁy zaprojektowały i wykonały… Czytaj dalej→