Nowy elektryk w rodzinie BMW

W Chinach w Pekinie BMW Group zaprezentowało kolejny model samochodu z napędem całkowicie elektrycznym – iX3 z silnikiem o mocy ponad 200 kW/270 KM i zasięgu ponad 400 km w cyklu WLTP. Auto  stanowi zapowiedź dalszej ekspansji, marki na rynku samochodów elektrycznych. Nie wzbogaca jedynie oferty. Otwiera zupełnie nowy rozdział w dziedzinie motoryzacji elektromobilnej. iX3, to już nie tylko mobilność bez lokalnej emisji spalin, to automatyzacja jazdy, zaawansowana łączność sieciowa i cały szereg usług cyfrowych.

BMW Concept iX3 zostało wyposażone w piątą generację BMW eDrive. Silnik elektryczny, przekładnia  i elektronika mocy, są po raz pierwszy połączone w jeden wspólny komponent.

Modułowy charakter konstrukcji, umożliwia dostosowanie jej do dedykowanego dla danego modelu auta poziomu mocy i dostępnej przestrzeni montażowej. Kolejną szczególną cechą jest to, że silnik elektryczny nie wymaga żadnych pierwiastków ziem rzadkich. Zastosowane rozwiązanie umożliwiło również opracowanie nowej generacji, jeszcze wydajniejszych akumulatorów wysokonapięciowych o pojemności netto 70kWh. Zasobnik energii został wyposażony w sterownik ładowania, który umożliwia podłączenie do stacji szybkiego ładowania o mocy do 150kW.  Rozwiązanie pozwala naładować baterie w ciągu 30 minut. Cały pakiet zastosowanych rozwiązań stanowi gigantyczny skok z zakresie elastyczności mocy, zasięgu i masy.

Jak zapowiada producent, przyszły model seryjny elektrycznego SAV-a (Sports Activity Vehicle) stanowi podstawę technologiczną dla układu napędowego BMW iNext, którego prezentację Bawarczycy zapowiedzieli na 2021 rok.

Światową premierą BMW Concept iX3, koncern BMW Group wprowadza elektryfikację samochodów na świecie w nową epokę. W niedalekiej przyszłości wszystkie elastyczne, ciągle doskonalone konstrukcje pojazdów zostaną przystosowane do całej gamy napędów: przedniego, tylnego i na cztery koła. Będzie można w nich zastosować silnik spalinowy, napęd hybrydowy plug-in albo napęd elektryczny zasilany z akumulatora.

Już dzisiaj zelektryfikowane auta BMW Group są produkowane w dziesięciu zakładach na całym świecie. Komponenty eDrive pochodzą z zakładów produkcyjnych w Dingolfing w Bawarii, a także w Shenyang w Chinach i Spartanburgu w USA.

Elektromobilność w BMW oznacza również zróżnicowanie w designie. Zamknięte nerki z niebieskim akcentem, logo marki w błękitnym otoku z przodu i z tyłu samochodu, błękitne linie wzdłuż  nadwozia, a także dyfuzor w tylnym pasie utrzymany w tym samym kolorze. To już znak rozpoznawczy zelektryfikowanych pojazdów BMW i. Auta spod znaku „i” są dzisiaj obecne w 54 krajach. Klientom, którzy chcą poczuć „Radość z jazdy” oferują modele BMW i3 (samochód elektryczny do obszarów metropolitalnych), BMW i8 (samochód sportowy typu Plug-in-Hybrid) i BMW iPerformance (wszystkie samochody hybrydowe BMW typu Plug-in-Hybrid.

Model koncepcyjny BMW Concept iX3 został zaprezentowany na targach Beijing Auto Show 2018

Zdjęcia: Press BMW Group

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...