Jeszcze więcej „Radości z jazdy” na jednym ładowaniu

Właśnie z Monachium, wypłynęła kolejna elektryzująca wiadomość, która bardzo ucieszy miłośników BMWi3. Od listopada tego roku w autach będzie montowana wysokonapięciowa bateria, nowej generacji o zwiększonej pojemności – 120 Ah. Umożliwi to, rozszerzenie obecnego zasięgu auta na jednym ładowaniu do 260 kilometrów w codziennej eksploatacji. To aż o 30% więcej niż w dotychczasowych odmianach „i3”. Do tego specjaliści od design’u, dorzucili nowe kolory nadwozia i wnętrza. Dzięki temu jest jeszcze ciekawiej i fajniej. Dla lubiących oryginalność utrzymaną w dobrym guście, BMW wprowadzi linię Loft. Diodowe reflektory adaptacyjne z funkcją matrycową dla świateł drogowych. Znajdą też coś dla siebie miłośnicy sportu. Pakiet „s” będzie miał czarne obramowanie nadkoli. Obniżone zawieszenie z dedykowanymi amortyzatorami, sprężynami i stabilizatorami. Zwiększonym rozstawem kół. 20-calowymi obręczami ze stopów lekkich.

Zasięg udało się zwiększyć m.in. dzięki akumulatorowi wysokonapięciowemu składającemu się z ośmiu modułów po dwanaście ogniw. Bateria została umieszczona nisko w podłodze.

Ładowanie będzie możliwe z wykorzystaniem zestawu dostarczonego wraz z autem. Jedną wtyczkę ładowarki trzeba będzie wpiąć do auta, a drugą do tradycyjnego gniazdka. Proces ładowania do 80% pojemności baterii zajmie około 15 godzin. Czas odpowiednio skrócą Wallbox o mocy 11kW (domowa stacja do ładowania BMW).
Z jej wykorzystaniem proces potrwa do 3,2 godziny. Oczywiście baterie będzie można naładować z tzw. stacji szybkiego ładowania – na prąd stały i poziom 80% pojemności, będzie można uzyskać po 42 minutach przy mocy 50kW.

Auto będzie napędzał 125kW (170KM) silnik, który „i3” do 100 km/h rozpędzi w ciągu 7,3s. Drugi silnik o mocy 135kW (184KM) w 6,9s. W przedziałach od 80 do 120 km/h auto będzie nabierało prędkości odpowiednio w 5,1s. i 4,3s. Uwaga, osiągi są porównywalne z modelami serii „M”, dzięki pełnej mocy silnika elektrycznego, uzyskiwanej natychmiast po naciśnięciu pedału gazu.

W tym najpopularniejszym na świecie, samochodzie z napędem elektrycznym klasy Premium w segmencie aut kompaktowych, równie fascynująco zapowiada się nowe wnętrze.  Menu systemu nawigacyjnego iDrive z przyciskami w formie kafelków i w trybie Live, oferowane w połączeniu z opcjonalnym systemem nawigacyjnym Business. Dzięki temu, niezbędne treści są udostępniane zdecydowanie szybciej i wygodniej. Ponadto program wyposażenia standardowego obejmie opcję systemu telefonicznego z ładowaniem bezprzewodowym. Nowe BMW i3 i BMW i3s będzie jeżdżącym hotspot’em wi-fi umożliwiającym szybką komunikację online dla dziesięciu urządzeń przewożonych w samochodzie. Ufam, że do tego wszystkiego dotrzymają jeszcze słowa i początek trzeciej dekady przyniesie nowe, niższe ceny.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...