Elektryczna Mazda

Pierwszy w historii firmy model z napędem elektrycznym został zaprezentowany na targach motoryzacyjnych w Tokio. Opatrzony jest symbolem MX-30. Oferuje 143 KM i zasięg na jednym ładowaniu 210 kilometrów, a cena w Polsce ma się rozpoczynać od blisko 150 tysięcy złotych za wersję First Edition.

Japoński crossover niczym BMW i3 oferuje drzwi, które otwierają się w przeciwne strony. Dla kierowcy tradycyjnie, a mniejsze, tylne dla pasażera w przeciwną.

Na tym podobieństwa z i3 się nie kończą. Mazda chwali się, że wiele materiałów zastosowanych do produkcji elektryka pochodzi z recyklingu bądź są naturalne, a sposób ich pozyskania nie zakłócił harmonii środowiska. Podłokietniki pomiędzy przednimi fotelami zostały wykonane z korka, pozyskanego z drzew bez konieczności ich ścinania.

Obicia drzwi są uzyskane w wyniku recyklingu plastiku. Materiał na tapicerkę także pochodzi z materiałów przetworzonych.

Tradycyjnie konsola środkowa została wyposażona w „tablet” 7 calowy, na którym są wyświetlane funkcje życiowe MX-30 oraz umożliwia kierowcy wprowadzenie własnych ustawień i preferencji podczas podróży m.in. klimatu.

Na szczycie kokpitu umieszczony jest kolejny ekran, układu multimedialnego.

Nowa, elektryczna Mazda na europejskim rynku będzie dostępna od przyszłego roku, ale zamówienia w salonach można już składać teraz.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...