Czterej giganci…

dokonali epokowego skoku do przyszłości w popularyzacji zelektryfikowanych jednośladów. Porozumienie o unifikacji, wymiennych baterii, podpisali przedstawiciele: Honda, Yamaha, KTM, Piaggio. Do życia powołali konsorcjum, które wyprodukuje i rozpowszechni zunifikowane akumulatory do wymienionych marek: motocykli, skuterów, motorowerów, trójkołowców oraz quadów. Znormalizowane ogniwa mogą skutecznie wpłynąć na dynamikę rozwoju niskonapięciowej elektromobilności. Głównym celem konsorcjum jest rozwiązanie kwestii związanych z pojemnością ogniw, zwiększenie  zasięgu motocykli, skrócenie czasu ładowania, budowa infrastruktury ładującej dla jednośladów. Postawionym zadaniom towarzyszy również zredukowanie ceny dla klienta i obniżenie kosztów eksploatacyjnych. Firmy łącząc siły, chcą wypracować międzynarodowe standardy techniczne przez współpracę ze światowymi i europejskimi organizacjami normalizacji i miar. Wszystko po to, żeby zaangażować politycznych decydentów do upowszechnienia elektrycznych pojazdów lekkich. Kooperacja może świadczyć o bardzo celnie wyciągniętych wnioskach z obserwacji rynku samochodów elektrycznych. W przypadku producentów EV trudno wypatrzeć unifikacji zestawów baterii. Są wspólne platformy do budowy nadwozi, mnóstwo tożsamych podzespołów, części oraz wiele innych elementów, jednak nie ma możliwości wymiennego korzystania z zestawów akumulatorów. Multifunkcjonalność jest znakiem naszych czasów. Uprasza życie, wpływa także na koszty, które w przypadku motoryzacji napędzanej energią elektryczną mają znaczenie.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...