BMW nieprzerwanie podąża drogą elektromobilności i to z coraz większą prędkością. Koncentruje się nie tylko na elektryczności, ale również jeździe autonomicznej.
Swoje możliwości Monachijczycy zaprezentują szerokiej publiczności już niedługo modelem iNEXT. Przełomowy elektryk zostanie pokazany w wersji studyjnej, a już w 2021 r. produkcja auta ruszy w zakładzie w Dingolfingu – centrum elektromobilnej technologii przyszłości.
Bawarczycy wzmacniają także swoją pozycję na rynku chińskim. W ramach spółki joint venture BMW Brilliance Automotive BBA od 2020 roku będą produkowali całkowicie elektryczny model BMW iX3. iX trójka trafi nie tylko na rynek chiński, ale także przekroczy jego granice – będzie eksportowana na rynki poza Chinami.
Niezależnie od ekspansji BBA, Grupa BMW podpisała umowę z chińskim producentem Great Wall Motor. W ramach spółki będzie produkowała elektryczne MINI.
Niemcy zbudują także nową fabrykę na Węgrzech. Zakład będzie produkował zarówno pojazdy zelektryfikowane, jak i napędzane silnikami spalinowymi na tej samej linii produkcyjnej.
Niewątpliwie Grupa BMW jest pionierem w zakresie elektromobilności i od momentu debiutu modelu BMW i3 kontynuuje intensywny rozwój pojazdów z napędem elektrycznym. Wraz z nowym BMW i8 Roadster oferta koncernu z Monachium składa się obecnie z 10 zelektryfikowanych modeli. Od początku 2018 r. liczba dostarczonych do klientów pojazdów elektrycznych BMW i MINI wzrosła do 60 660 sztuk. Tym samym umocniła Grupę BMW wśród światowych liderów elektromobilności.
Pod koniec 2019 r. w fabryce w Oksfordzie rozpocznie się produkcja całkowicie elektrycznego MINI, za którym w 2020 r. podąży BMW iX3 wytwarzane w chińskim Shenyangu. Wraz z BMW iNEXT oraz BMW i4, Grupa BMW do 2025 r. będzie oferowała 25 zelektryfikowanych modeli, z których połowa zostanie wyposażona w napęd całkowicie elektryczny.