Modne nie zawsze znaczy wygodne

Do mylnego przeświadczenia przyznali się projektanci, którzy uznali, że w świecie smartfonów, vintage jest passe. Ponadto, masowe stosowanie rozwiązań cyfrowych jest zdecydowanie tańsze od tradycyjnych. Jednak rzeczywistość konsumencka, zweryfikowała boom na ekrany dotykowe m.in. w autach produkowanych przez Volkswagena. Wiodący projektant marki Andreas Mindt, szczerze przyznał, że usuwanie fizycznych przycisków okazało się dużym błędem. Jednocześnie… Czytaj dalej→

Korekta po latach

Ponad pięć lat temu z ogromnym entuzjazmem popełniłem tekst o zasilaniu przyszłości, konkretnie pojazdów elektrycznych. Inspirację stanowiły zapewnienia producentów, że w 2025 roku czeka nas gigantyczny przełom w bateriach do wszystkich elektryków. Akumulatory nie dość, że będą śmiesznie tanie, to dodatkowo zasięgi będą porównywalne z autami spalinowymi. Czasu trochę minęło, a w ujęciu skoku technologicznego… Czytaj dalej→

Może się spotkamy po drodze?

Najpierw studenci w Stanach, a później w Kanadzie, wpadli na rewelacyjny pomysł. W ramach swojej braci, zorganizowali wzajemne podwózki na uczelnię, a z upływem czasu na zakupy, siłownię inne destynacje. Do dzisiaj z wykorzystaniem powszechnych komunikatorów, wymieniają się informacjami o planowanym przejeździe i godzinie i kojarzą pasażerów z kierowcami. Pierwotnie podwozili się z kampusu na… Czytaj dalej→

Podatek od nadwagi

Nowy rok przyniósł korektę w zapisach odnoszących się do wysokości naliczanego podatku, zależnego od masy samochodu. W dwóch słowach, czym cięższe auto, tym podatek wyższy. Obecnie z problemem zmagają się francuscy właściciele pojazdów spalinowo-bateryjnych. Z początkiem 2025 roku, hybrydy plug-in, zostały wyłączone z ulgi umożliwiającej pomniejszenie podatku o ciężar zastawu akumulatorów. Zapowiedź zmian w przepisach… Czytaj dalej→

Pragmatyzm ekonomiczny

Uwłaczające dla wielu tysięcy Polaków jest epatowanie w przestrzeni publicznej stwierdzeniem, że „kochają używane samochody.” Warto uczciwie odpowiedzieć na pytanie dlaczego tak jest, że rynek „używek”, sprowadzanych zza zachodniej granicy jest pięć razy większy niż „salonowy”. Z danych opublikowanych przez IBRM Samar wynika, że w 2024 roku w naszym kraju zarejestrowano 967 579 aut z… Czytaj dalej→

Łupania podatników ciąg dalszy

Państwo z Twoich ciężko zarobionych pieniędzy, sfinansuje kolejny program, tym razem nie społeczny, a elektryczny. W lutym ruszy kolejna transza subsydiów na zakup samochodów elektrycznych, którą sfinansują m.in. podatnicy. W ramach trzeciej odsłony programu: „Mój elektryk”, który teraz się nazywa „NaszEauto”, dotacją będą objęte pojazdy nowe i używane. Maksymalna kwota dopłaty może oscylować w granicy… Czytaj dalej→

Kolejny skok na naszą kasę – ustawa w drodze

Z praktyki zawodowej wiem, że Strefy Płatnego Parkowania w komunikacji z mieszkańcami i dziennikarzami uzasadnia się tzw. „potrzebą wywołania rotacji pojazdów” z centrach aglomeracji miejskich powyżej 100 000 mieszkańców. Zasada jest banalnie prosta, im drożej tym lepiej, a uzasadnieniem dla łupienia kierowców jest wspominane uwolnienie city od samochodów, obecnie podbite troską o ochronę środowiska. W… Czytaj dalej→

Wróżenie z fusów

Długo nie trzeba było czekać na ekonomiczne skutki ręcznie sterowanej gospodarki. Jak podaje Bloomberg marża bawarskiej marki samochodów z Monachium w III kwartale obecnego roku spadła do najniższego poziomu od czterech lat. Do polityki Brukseli, wyniszczającej europejski przemysł motoryzacyjny doszły gigantyczne koszty napraw wadliwego układu hamulcowego dostarczonego dla BMW AG przez Continental AG, a także… Czytaj dalej→