Lexus na baterie

Właśnie zadebiutował UX 30e – Lexus z napędem w pełni elektrycznym. Tym samym zaczęła się zapowiedziana przez producenta na targach Tokio Motor Show 2019, globalna strategia elektryfikacji marki.

UX 300e to pierwszy seryjny elektryk spod znaku charakterystycznego „L” wpisanego w owal. Bryła nawiązuje do poprzedników z napędem tradycyjnym. Ma być, jak zawsze komfortowo i „lexusowo” pod każdym względem.

Silnik elektryczny o mocy 150 kW (204 KM) dostarcza mocy wrażeń z jazdy. Imponuje przyspieszeniem.

UX 30e na jednym ładowaniu oferuje zasięg zbliżony do 400 kilometrów. Doskonałe właściwości jezdne zapewnia nisko położony środek ciężkości. W celu osiągnięcia, jak najlepszych parametrów jezdnych, japońscy inżynierowie przeprojektowali felgi oraz zabudowali podwozie.

Auto zostało wyposażone m.in. w system Drive Mode Select za pomocą, którego kierowca może ustawić parametry jazdy, jak np. przyspieszanie i zwalnianie. Do wyboru ma kilka trybów odzyskiwania energii elektrycznej podczas podróży.

Auto zostało doskonale wygłuszone i jednocześnie wyposażone w Active Sound Control – system przekazujący odgłosy otoczenia, po to żeby kierowca i pasażerowie czuli się, jak w naturalnym środowisku – warunkach panujących na drodze.

Auto w Chinach i w Europie będzie dostępne dla klientów od 2020 roku. W Japonii wraz z początkiem 2021.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...