Elektryczne premiery z górnej półki

Liczba sceptyków w stosunku do napędów elektrycznych w samochodach, systematycznie spada. Z pewnością przyczyniają się do tego kolejne, ciekawe premiery EV. Na nadchodzący rok, nowe modele zapowiedziało: Audi, Mercedes, Volvo, BMW.

Cztery pierścienie – wypuszczą Q4 e-Tron. To kolejne Audi z napędem w pełni elektrycznym, które można było zobaczyć podczas salonu samochodowego w Genewie. Nowy elektryk z Ingolstad, dysponuje dwoma silnikami o mocy 225 kW i zapewnia zasięg na jednym ładowaniu przekraczający 450 kilometrów według normy WLTP.

Elektryczną ekspansję kontynuują Bawarczycy. Rok 2020 to kolejne premiery elektrycznych BMW. Jednym z modeli będzie iX3 odpowiednik X3. Tym samym Grupa realizuje zapowiedzi o wprowadzaniu na rynek elektryków w oparciu o już dostępne samochody, tyle, że z napędem tradycyjnym. Auto jeszcze nie miało oficjalnej premiery było jednak wielokrotnie opisywane przy okazji prezentacji BMW INEXT. Wiadomo natomiast, że produkcję, Monachijczycy zaplanowali w fabryce w Shenyang w Chinach.

Miejsca na rynku EV nie odstępuje Mercedes. Inżynierowie ze Stuttgart’u pracują nad modelem EQB, który dołączy do większego EQC. Bazę do prac stanowi model GLA. W tym przypadku premiery można się spodziewać w 2021 roku. Jednocześnie Mercedes zaprezentował koncept kompaktowego auta elektrycznego o rozmiarach klasy A.

Konkurencją dla wymienionych marek z pewnością będzie Lexus UX 300e. Auto z napędem tradycyjnym od ponad roku cieszy się ogromną popularnością wśród klientów, pomimo to, że to jeden z mniszych modeli japońskiego producenta. Niemcy proponują większe auta, ale za dużo wyższą cenę. Lexus na ich tle wydaje się być znacznie bardziej dostępny. Moc silnika to 150 kW i zasięg oscylujący w granicach 400 kilometrów. Do tego wiele elementów wyposażenia wspomagającego kierowcę znajduje się w standardzie, jak np. system bezpieczeństwa czynnego Safety System+, czy obsługi multimedialnej w oparciu o Android Auto i Apple CarPlay.

Japońska strategia jest także bardzo bliska Szwedom. Volvo wchodzi na rynek EV modelem XC40 Recharge. Mało tego od przyszłego roku, klient, konfigurując swój samochód na stronie szwedzkiego producenta w pierwszym kroku będzie musiał wybrać jeden z napędów: tradycyjny, hybrydowy albo w pełni elektryczny. Dla tego ostatniego dla wszystkich modeli została wybrana nazwa Recharge. Miejskie Volvo na jednym ładowaniu będzie dysponowało zasięgiem około 400 kilometrów. XC 40 napędzą dwa silniki elektryczne o mocy 150 kW. Auto trafi do sprzedaży w nadchodzącym roku.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...