Co sprzedawało się najlepiej?

Z opublikowanych danych wynika, że na Starym Kontynencie, największą popularnością wśród kupujących cieszyły się auta wyprodukowane na „miejscu”, czyli w Europie. Nabywców znalazły też elektryki z Japonii oraz Stanów Zjednoczonych. Co ciekawe zabrakło aut wyprodukowanych w Chinach, mimo to, że te zdominowały rynek na pozostałych kontynentach. Liderem w Europie w 2017 roku było Renault ZOE. Następnie Nissan Leaf, a tuż za nim BMW i3. Później Tesla S, VW e-Golf i Tesla X. Stawkę zamknęły Smart For Two i VW e-Upi.

Sprzedaż w liczbach:

model autasprzedaż w Europie w 2017 roku w tysiącach
Renault ZOE31,3
Nissan Leaf17,2
BMW i314,8
Tesla model S14,3
VW e-Golf12,7
Tesla model X10,4
Smart For Two4,2
VW e-Upi2,9

W naszym kraju podobnie, jak w pozostałych unijnych, największa popularnością cieszył się Nissan, a tuż za nim BMW, a następnie Tesla i VW.

model autazarejestrowanych w Polsce w 2017 roku w sztukach
Nissan271
BMW117
Tesla71
VW15
Renault14
Smart7
Hyundai3
Citroen i Peugeotpo 1 egzemplarzu

Wpisujemy się także w inną tendencję. 80% ankietowanych Niemców, którzy jeżdżą na co dzień elektrykami przyznało się, że to drugie auto w domu. U nas jest podobnie. Właściciele EV przyznają się, że to drugi samochód w garażu, z którego korzystają do tzw. podróży lokalnych. Wykorzystywany jest do dojazdów do pracy, na zakupy, krótkich wypadów za miasto.
Z pewnością to bardzo cenna informacja dla dealerów, zakładając, że w ponad trzech milionach domostw są zarejestrowane, co najmniej dwa samochody. Dodatkową zachętą przy podejmowaniu decyzji o zakupie EV mogą być zdecydowanie niższe koszty eksploatacji w porównaniu do auta z napędem tradycyjnym.

 

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...