To kolejna po C-Evolution propozycja jednośladu, bawarskiego producenta samochodów i motocykli. Wymarzona do podróży miejskich i wypadów za miasto, szczególnie w tereny zielone. Nie hałasuje, nie pozostawia śladu węglowego, jedyne, co pozostawia, to odcisk bieżnika opony na nawierzchni. Prezentacja jest równie oryginalna, co projekt. Monachijczycy pokazali nowego elektryka w barwach policji. Dedykowany jest dla patroli miejskich, szczególnie w strefach czystego transportu, czyli wyłączonych z ruchu dla samochodów spalinowych. Przedstawiony na zdjęciu (© BMW/Jörg Künstle BMW CE-04 policja) poza malowaniem i kuframi jest taki sam, jak cywilny. Niewiele różni się od futurystycznego konceptu Definition CE04, który miał odsłonę w minionym roku. Dysponuje mocą 31 kW (42 KM) i 62 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Umożliwia to, sprint od 0 do 50 km/h w ciągu 2,6 sekundy i zapewnia osiągnięcie prędkości maksymalnej do 120 km/h. Pojemność akumulatorów to, 60,6 Ah (8,9 kWh), dzięki czemu może przejechać około 130 kilometrów. Na rynku będzie także dostępna tańsza wersja o obniżonej mocy 23 kW (31 KM), której zasięg wynosi 100 km. Jednoślad można ładować z tradycyjnego gniazdka domowego i w ogólnodostępnych stacjach publicznych. W przypadku całkowitego rozładowania baterii, czas ładowania zajmuje 4 godziny i 20 minut. Z kolei ładowarka opcjonalna, umożliwia uzupełnienie energii w ogniwach do poziomu 80% w ciągu 65 minut. Silnik elektryczny umieszczony w ramie pomiędzy akumulatorem, a tylnym kołem jest chłodzony cieczą. CE – 40 skonstruowany jest na ramie z rur stalowych. Z przodu zastosowano widelec teleskopowy o średnicy goleni 35 mm, z tyłu zaś monowahacz z umieszczoną po lewej stronie kolumną resorującą. Przednie koło, hamuje za pomocą podwójnej tarczy, tylne jednej. Układ wyposażony jest w ABS. Opcjonalnie dostępny jest system ABS Pro, z kontrolą hamowania w zakrętach. Skuter połyka kolejne kilometry na kołach 120/70 R15 67H z przodu i 160/60 R15 56H z tyłu. Posiada standardową kontrolę stabilności ASC (Automatic Stability Control) może zostać doposażony w opcjonalną kontrolę trakcji DTC (Dynamic Traction Control). Systemy działają podobnie jak w tradycyjnych motocyklach BMW. Motocyklista ma do dyspozycji trzy tryby jazdy – ECO, Rain i Road. W opcji dostępny jest tryb Dynamic. Napęd przenosi pas. Funkcję kokpitu pełni kolorowy ekran TFT o przekątnej 10,25 cala ze zintegrowaną nawigacją i możliwością podłączenia smartfona. Przypuszczalna cena CE – 40, to około 62 000 złotych.
18luty
CE – 04
Rzecznik Elektromobilności Autor
Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...