Elektryczna gwiazda już w sprzedaży

Zapowiadany elektryk ze Stuttgartu – spod znaku gwiazdy jest już gotowy do drogi. Produkowany w Bremie (Niemcy) Mercedes EQC jest składany z seryjnymi modelami z napędem tradycyjnym lub hybrydowym.

Na tej samej linii montażowej powstają: klasa C limuzyna oraz kombi, a także GLC i GLC coupé.

Auto na jednym naładowaniu baterii może pokonać dystans od 374 do 417 kilometrów. Zużywa energię elektryczną na poziomie: 22,3-25kWh/100 kilometrów.

EQC w żadnym, nawet najdrobniejszym szczególe nie odstaje od standardów, do których przyzwyczaił swoich klientów Mercedes. W dalszym ciągu to synonim luksusu, wygody, niezawodności i pionierskich rozwiązań, jak również całego pakietu e-usług na najwyższym poziomie.

Ceny elektrycznego Mercedesa EQC rozpoczynają się w naszym kraju od 328 300 złotych za bogato wyposażoną wersję podstawową oznaczoną, jako EQC 400 4Matic. Z kolei od 364 500 złotych jest dostępna wersja EQC 400 European Edition. Najwyższy wariant wyposażenia Mercedes proponuje w modelu EQC 400 4Matic Edition 1886. Ten kosztuje 367 600 złotych.

W wersji bazowej EQC oferuje łączność w ramach usługi „Connected”, funkcje jazdy autonomicznej, „Shared & Services” oraz napęd elektryczny – „Electric Drive” o mocy 300 kW (408 KM).

Silnik elektryczny przy każdej z osi przekształca energię elektryczną w energię mechaniczną w zależności od warunków jazdy. Dzięki temu zwiększa zasięg EQC.

Elektryka spod znaku gwiazdy można naładować z domowego gniazdka elektrycznego. Zdecydowane skrócenie procesu uzyskuje się dzięki domowej stacji – wallbox Mercedes- Benz.

Całość wyposażenia podstawowego uzupełnia system informacyjno-rozrywkowy Mercedes-Benz MBUX (Mercedes-Benz User Experience, jak również usługi wykraczające poza pojazd.

MBUX dzięki sztucznej inteligencji komunikuje się z prowadzącym i pasażerami przez dwa ekrany o przekątnej 10,25 cala może też uczyć się zwyczajów i nawyków kierowcy.

Do seryjnej specyfikacji należy panel dotykowy w konsoli środkowej. MBUX umożliwia sterowanie głosem. System jest tak zaawansowany, że rozumie dialekty oraz polecenia specyficzne dla modelu EQC.

Nawigacja w standardzie, nie tylko prowadzi kierowcę do wyznaczonego wcześniej celu, ale także planuje trasę z uwzględnieniem poziomu naładowania baterii. Wskazuje miejsca, w których należy doładować akumulatory. Personalizuje ustawienia ładowania oraz ustawia odpowiedni klimat w samochodzie jeszcze przed rozpoczęciem podróży.

Mercedes w modelu elektrycznym oferuje pięć programów jazdy i pięć konfiguracji sposobu odzyskiwania energii (rekuperacji) doładowującej akumulatory w zależności od prędkości oraz trasy przejazdu.

Podobnie, jak inni motoryzacyjni potentaci z Niemiec, EQC dla klientów z państw Środka będzie produkowany przez spółkę joint venture Beijing Benz Automotive Co. Ltd.

Akumulatory na potrzeby produkcji EQC są wytwarzane przez całkowicie zależną spółkę Daimlera – Accumotive – w fabryce w Kamenz koło Drezna. Lokalna produkcja akumulatorów, a nie w Chinach jest głównym czynnikiem sukcesu elektrycznej inicjatywy Mercedes-Benz Cars.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...