nie kłam

Pod prąd

Bardzo proszę, wyprowadźcie mnie z błędu jeżeli się mylę. Bazując na publikacjach zamieszczanych w tym serwisie, a także na obserwacji i doświadczaniu, zauważam, że nawiązywanie przychylnych relacji międzyludzkich jest coraz rzadsze. Często odnoszę wrażenie, że nawet obojętność zaczęła się przychylać w stronę niechęci. Poza grzecznościowym „dzień dobry”, ludzie w stosunku do siebie stają się obojętni, plastyczni w zależności od sytuacji. W efekcie we wspólnotowej codzienności, doświadczany coraz więcej niechęci, a także działań szkodliwych. Jednym z niezliczonych przykładów stały się krucjaty wspólnot mieszkaniowych przeciwko parkowaniu samochodów elektrycznych, a także hybrydowych z możliwością ładowania w halach garażowych, a nawet garażach indywidualnych znajdujących się w bryle apartamentowca. Wspólnoty w uzasadnieniu uchwały zabraniającej parkowania pojazdu bateryjnego w hali powołują się na doniesienia medialne o samozapłonach elektryków, problemach z gaszeniem, powstawaniu w pożarze toksycznych gazów, a także możliwości odkształcenia konstrukcji nośnej nieruchomości. Niezaprzeczalnym faktem jest, że gaszenie baterii nie jest łatwe. W przypadku samochodów, najskuteczniejsze są ogromne maty gaśnicze, którymi przykrywa się palący pojazd w celu zaduszenia ognia. Innym rozwiązaniem są kontenery gaśnicze, do których wciąga się auto i zalewa wodą. Jednak najistotniejszym w temacie jest, że samochody elektryczne same się nie zapalają. Płoną w wyniku podpalenia mogą się zapalić od nieautoryzowanych przeróbek w obwodach zasilania i ładowania, a także niezgodnego z zaleceniami ładowania akumulatorów trakcyjnych. Istotne jest również, że testy zderzeniowe wykonane m.in. przez Euro NCAP (europejska, niezależna, niedochodowa organizacja ds. oceny bezpieczeństwa pojazdów) wykazały, że elektryki nie zapalają się na wskutek zderzenia, zatem kolizja EV w garażu nie wywoła zapalenia auta. Warto, zatem wiedzieć, że przypadku pozbawienia możliwości parkowania pojazdu bateryjnego w garażu, zakaz uchwalony przez wspólnotę, stanowi tylko decyzję, od której można się odwołać włącznie z wykorzystaniem drogi sądowej. Ważne jest, że treść uchwały, nie znajduje żadnego uzasadnienia w zapisach prawa. Przyjęta ma jedynie charakter uznaniowy i ewidentnie narusza interes posiadacza EV, a także nosi znamiona dyskryminacji ze względu na rodzaj napędu pojazdu.

Rzecznik Elektromobilności Autor

Na co dzień jestem rzecznikiem, zatem podejmując decyzję o pisaniu Bloga postanowiłem pozostać w roli. Więcej o mnie...